رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
  • کد خبر : 643
  • چاپ خبر : وجود نام جرج جرداق در شهر تهران مایه خرسندی است

به گزارش شورا نیوز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آئین نامگذاری این خیابان گفت: در دوره سوم، شورای شهر تهران تصمیم گرفت تا مکانی را به نام این دانشمند مسیحی نامگذاری کند که متاسفانه این تصمیم محقق نشد.

به گزارش شورا نیوز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آئین نامگذاری این خیابان گفت: در دوره سوم، شورای شهر تهران تصمیم گرفت تا مکانی را به نام این دانشمند مسیحی نامگذاری کند که متاسفانه این تصمیم محقق نشد.

وی ادامه داد: این دانشمند در آن زمان زنده بود اما هم اکنون که در حال این نامگذاری هستیم متاسفانه این دانشمند وفات یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آوازه این دانشمند اظهار داشت: از این دانشمند بیش از ۳۰ کتاب به یادگار مانده است اما اگر ۳۰۰ کتاب هم می نوشت و کتاب ” امام علی صوت العداله و الانسانیه” را نمی نگاشت، هیچگاه نامش به این گونه برده نمی شد.

چمران اظهار داشت: نگارش این کتاب در خصوص یک شخصیت بزرگ اسلامی و رهبر و پایه گذار مکتب تشیع سبب شد که جهانیان این دانشمند مسیحی را به عنوان شخصیتی آزادمنش و نویسنده و محققی بزرگ بشناسند.

وی در ادامه به موضوع اعلام امامت حضرت علی (ع) توسط حضرت رسول (ص) اشاره کرد و گفت: موضوع امامت، ولایت و وصایت مسئله امروز است و نه تنها به عنوان موضوعی مذهبی بلکه به عنوان مسئله ای سیاسی مورد بحث است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به خاطره دیدار یکی از علمای تونس با حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: این عالم به امام (ره) گفته بود که اگر شما خود را به عنوان خلیفه مسلمین بنامی، ما همه شما را قبول می کنیم ولی اگر راه شما به دنبال ولی، وصی و مسیر ائمه باشد، راه ما چیز دیگری خواهد بود؛ که البته راه ما همان راه وصایت، امامت و ولایت است.
چمران در ادامه صحبت هایش به جملات نگاشته شده دانشمندان در ابتدای کتاب امام علی ابن ابیطالب اثر عبدالفتاح عبدالمقصود اشاره کرد و گفت: دو جمله جرج جرداق در این بخش از کتاب آورده شده است مبنی بر اینکه ” ای خدا چه می شد اگر در هر دوره ای علی ای با آن علمش، با آن حلمش ، با آن شجاعتش و با آن عدلش و با آن ذوالفقارش به دنیا می بخشیدی؟” و ” علی در محراب عدالت از شدت عدلش به شهادت رسید”.

وی وجود نامی از این دانشمند بزرگ در کشور ایران و شهرتهران را مایه خرسندی دانست و ابراز امیدواری کرد که کتاب این دانشمند در دسترس تمامی مردم به ویژه جوانان قرار گیرد چرا که این کتاب از لحاظ قلم و ادبیات و هم از نظر متن و محتوا زیبا است.

 

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار