رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
  • کد خبر : 6420
  • چاپ خبر : تا رسیدن به پایتخت معنوی و فرهنگی فاصله زیادی داریم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: علی‌‌رغم همه تلاش‌ها و اقدام‌های دلسوزانه تا رسیدن به پایتخت معنوی و فرهنگی فاصله زیادی داریم و مردم متدین و انقلابی مشهد، به‌ویژه ایثارگران، جانبازان و خانوده معزز شهدا، گلایه‌مند هستند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد آصفی یزدی در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه برای تحقق سند چشم‌انداز شهر مشهد باید گام‌های موثر‌تری برداریم اظهار کرد: وقتی شعار راهبردی و باورمدار «پایتخت معنوی ایران» را در عرصه‌های رسانه‌‌ای و افکار عمومی فریاد زده و مسئولیت سنگین پایتخت فرهنگی جهان اسلام را می‌پذیریم آیا در میدان عمل و در عرصه منظر شهری و زیر‌ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی این ادعا را به اثبات رسانده‌ایم؟وی به برخی اقدامات شورای چهارم در ارتباط با زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: احداث خط٢ قطار شهری، نهضت مسجدسازی، پیوست فرهنگی، زائرسراهای ارزان‌قیمت، ارائه خدمات به مناطق کم‌برخوردار و مبارزه با فساد و تخلف در حوزه شهرسازی از جمله گام‌هایی است که در این مسیر برداشته شده است.

تناقض‌ها مشهد را در معرض آسیب قرار داده است
آصفی در ادامه سخنانش عنوان کرد: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد بارها به مسئولین متذکر شدند که اینجا مشهد مقدس است و باید با رویکرد امربه‌معروف نابهنجاری‌های موجود را بر طرف کرد اما با هجمه دشمنان و عوامل نابخرد داخلی آنان این راهبرد منزوی شده است و در میدان اقدام و عمل اتفاق جامع و موثری مشاهده نمی‌شود. وی افزود: به نظر می‌رسد ساختار مدیریتی و ضعف روحیه جهادی از چالش‌های جدی در کلان‌شهر مشهد مقدس باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌‌بر اینکه «من انقلابی‌ام» اضافه کرد: چرا بعد از گذشت ٣٨سال از پیروزی انقلاب ایشان مطالبه روحیه انقلابی و جهادی را به‌ویژه از مسئولین و نخبگان و خواص دارند؟ زیرا رویکرد نگاه‌ها و مدیریت‌ها، در بخش‌هایی، منفعلانه، منفعت‌طلبانه، بخشی‌نگر و سیاسی شده است.وی ابراز داشت: بالاخره در مشهد چه دستگاه و چه مدیرانی باید با مظاهر منکر و نابهنجاری‌ها برخورد کنند؟ آیا سیما و منظر تولیدات به‌اصطلاح فرهنگی ما در عرصه سینما، تئاتر، کتاب، پوستر و عکس با عنوان پایتخت معنوی و فرهنگی هماهنگ است؟وی این سوال را هم مطرح کرد که آیا دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و استانداری محترم صرفا به برگزاری جلسات و ابلاغ مصوبات اکتفا می‌کند و اینکه چرا اقدامی عملیاتی از سوی آن‌ها و وظیفه نظارتی‌شان در سیما و منظر شهری دیده نمی‌شود.

تحت تاثیر فضای سیاسی انتخابات قرار نگیریم
آصفی یزدی در بخش پایانی نطق خود گفت: در آخرین ماه‌های فعالیت شورای چهارم قرار داریم؛ لذا باید تلاش کنیم از فرصت باقی‌مانده حداکثر بهره‌ را ببریم و تحت تاثیر فضای سیاسی انتخابات قرار نگیریم. وی افزود: از شهرداری هم می‌خواهیم اجازه ندهد فضای کار و تلاش و روحیه جهادی در خدمت به مردم، تکمیل پروژه‌ها و نظارت میدانی بر عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری لحظه‌ای متوقف شود. وی خاطرنشان کرد: اینجا مشهد مقدس، شهر امام رضا(ع) و بهشت رضوی است. بنابراین فرهنگ لیبرالی، سکولاری و تفکر تحجر در این شهر جایی ندارد. کسانی باید در این شهر مسئولیت بپذیرند که به این راهبرد اساسی باور داشته باشند و با روحیه جهادی و انقلابی برای عملیاتی کردن آن با شجاعت و اخلاص گام بردارند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار