رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
  • کد خبر : 6321
  • چاپ خبر : لزوم ارایه‌ی راه‌کار برای سهولت بیش‌تر در مسائل مرتبط شهرداری با دفاتر اسناد رسمی

نشست هم‌اندیشی شهردار کرمان با هیئت مدیره دفاتر اسناد رسمی شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش شورانیوز از کرمان، علی بابایی در حاشیه‌ی این نشست که شهرداران مناطق و معاونان شهردار مرتبط با موضوع حضور داشتند، هدف از این نشست را ارایه‌ی راه‌کار برای سهولت بیش‌تر در مسائل مرتبط شهرداری با دفاتر اسناد رسمی دانست.
وی با بیان این‌که بیش‌تر ارباب‌رجوع‌هایی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند و کارهایی ازجمله معامله و نقل‌وانتقال انجام می‌دهند، باید از شهرداری استعلام بگیرند، گفت: قانون‌گذار هم مهلت ۲۰ روزه‌ای به شهرداری داده تا پاسخ استعلام‌ها را بدهد.
شهردار کرمان افزود: هدف از این نشست این بود مردم در فرایند دریافت استعلام، کارشان سریع‌تر انجام شود که این موضوع با حضور شهرداران مناطق مورد بررسی قرار گرفت که استعلام‌ها با چه روشی سریع‌تر به شهرداری برسند و هم‌کاران ما در شهرداری با چه روشی سریع‌تر پاسخ استعلام‌ها را بدهند تا مردم خیلی معطل نمانند.
بابایی ادامه داد: در کنار این موضوعات، برخی عوارض که می‌تواند در دفاتر اسناد رسمی وصول شود نیز، مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار کرمان بیان کرد: به‌طور مثال مردم در نقل‌و‌انتقال خودرو، پس از مراجعه به دفترخانه، باید به اداره درآمد شهرداری مراجعه و عوارض خودرو را پرداخت کنند که برای سهولت بیش‌تر مردم، به جمع‌بندی رسیدیم که عوارض خودرو در دفاتر اسناد رسمی وصول و کار مردم سریع‌تر انجام شود.
بابایی افزود: موضوع عوارض پسماند مربوط به دفاتر اسناد رسمی، تعهداتی که در دفاتر اسناد رسمی برای شهرداری ایجاد می‌شود و تعهداتی که سردفتران نسبت به شهرداری دارند نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان این‌که در این نشست چند پیشنهاد مهم مطرح شد که به شهروندان و شهرداری کمک زیادی می‌کند، گفت: قرار شد پیشنهادها در هیئت مدیره‌ی دفاتر اسناد رسمی تجزیه و تحلیل و توسط هیئت مدیره مصوب شوند و سپس در جلسه‌ای با حضور تمام سردفتران که حدود ۷۰ نفر هستند، مصوب و ابلاغ شود تا کار بر همان اساس انجام گیرد.
شهردار کرمان درباره‌ی مشکلات موجود گفت: اکنون، برخی از استعلام‌ها از طریق پست انجام می‌شود که به‌موقع نمی‌رسد، یا پاکت خالی به شهرداری ارسال می‌شود که در برخی موارد حق‌وحقوق شهرداری و در برخی موارد حق‌وحقوق شهروندان ضایع می‌شود.
بابایی اظهار امیدواری کرد با این اقدامات فرایند اقدامات مربوط به دفاتر اسناد رسمی و شهرداری برای شهروندان سهل و آسان شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار