رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر : 6314
  • چاپ خبر : توجه به چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰در لایحه بودجه سال آتی/لزوم حل  سریع مشکلات موسسات مالی و اعتباری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در لایحه بودجه سال آتی برنامه های چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ مد نظر قرار گرفته است، گفت: تحقق این چشم انداز برای مدیریت شهری بسیار با اهمیت است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه برخی از مناطق شهر اصفهان مانند گورت و عاشق آباد اسناد مشخصی ندارند و احراز این اسناد، یکی از خواسته های این اهالی است گفت: از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی در خواست می شود نسبت به این موضوع رسیدگی های لازم را انجام دهند.
وی در قسمتی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی از موسسات مالی و اعتباری مانند ثامن الحجج اقدام به جذب سرمایه کرده اند ولی در ادامه راه با مشکلاتی روبرو شده اند، اظهار کرد: باید سریعتر برای این مسئله چاره اندیشی شود در غیر این صورت نسبت به حاکمیت بی اعتمادی ایجاد می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این موسسات با نام ائمه اطهار نیز فعالیت خود را شروع کرده اند که این مسئله باعث لطمه به نام این بزرگواران می شود.
وی از مردم درخواست کرد تا در موسساتی سرمایه گذاری کنند که مجوزهای بانک مرکزی را دارا باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه نسبت به وعده هایی که به مردم داده می شود باید توجه ویژه ای داشت افزود: عمل نکردن به وعده ها باعث سرخوردگی مردم می شود و در نهایت به اصل حاکمیت ضربه خواهد خورد از این رو نسبت به عملیاتی شدن قول ها باید اهتمام ورزید.
وی همچنین با اشاره به اینکه باید در شهرداری فعالیت ها به صورت کارشناسی دنبال شود اضافه کرد: در برخی از قسمت های شهرداری امضاهایی در پرونده ها انجام می شود که مدیر بالادستی آن را رد می کند.
امینی ادامه داد: پس از اطمینان از شخص کارمند باید نسبت به کارشناسی وی هم اطمینان حاصل کرد تا شاهد مشکلات اداری نباشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه عدم هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های مختلف شهرداری، باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود بر ایجاد هماهنگی های لازم بین این بخش ها تاکید کرد.
کاهش مبلغ لایحه بودجه به منظور تحقق پذیری منطقی تر
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به تصویب بودجه ۹۶ شهرداری اشاره کرد و گفت: لایحه شهرداری اصفهان به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شورای شهر ارسال شد، اما با توجه به اینکه بودجه باید منطقی و تحقق پذیر در نظر گرفته شود، مبلغی از کل بودجه را کسر کردیم.
امینی ادامه داد: با این حال مبلغ کل بودجه مورد نظر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است که در جلسات تلفیق به تائید اعضای شورا رسید.
وی اعلام کرد: همچنین قرار است ۵۶۵ میلیارد تومان از کل این بودجه را دولت پرداخت کند، از این رو مبلغی از بودجه را کسر کردیم.
توجه به شاخصه های اصفهان ۱۴۰۰ در بودجه سال آینده
وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آتی برنامه های چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ مد نظر قرار گرفته است، گفت: تحقق این چشم انداز برای مدیریت شهری بسیار با اهمیت است از این رو شاخص های این برنامه را در لایحه بودجه سال آینده نظر گرفته ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی از مشکلات لایحه بودجه به دلیل حضور نامرتب تعدادی از اعضای شورا بود، افزود: در جلسات تلفیق که به مسئله بودجه پرداخته می شد برخی از اعضا حضور کمرنگ تری داشتند و همین امر باعث شد تا برخی از قسمت های لایحه بودجه دیرتر و با دقت کمتری دنبال شود.
وی همچنین بخش عمده و مهم بودجه سال آینده را مختص موضوعات قطار شهری، توسعه فضای سبز و احداث نمایشگاه بین المللی بیان کرد.
امینی با بیان اینکه بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است، تاکیدکرد: این مسئله حاصل کار کارشناسی و دقیق اعضای شورا و همکاری شهرداری است تا تحقق درآمدهای شهری منطقی تر صورت گیرد.
وی عنوان کرد: بودجه سال ۹۵ شهرداری اصفهان تا پایان ماه دهم، به میزان دو سوم از کل بودجه محقق شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: البته ۳۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه هم بوسیله فروش اوراق مشارکتی بدست آمده است.

امینی با اشاره به اینکه بودجه ریزی در دولت با مشخص بودن زمان، محل اعتبار و نحوه درآمدها صورت می گیرد اضافه کرد: اگر این مهم وارد بودجه ریزی شهرداری ها هم شود بسیاری از مشکلات رفع می شوند.
وی ادامه داد: بهتر است در بودجه ریزی ها از نظرات نخبگان، مردم و کارشناسان بیشتر بهره برد تا جزئیات مسائل با دقت بیشتری رعایت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نباید بودجه ریزی بر اساس بازخوردها باشد ادامه داد: به عنوان نمونه بازخورد بودجه دهی به مسائل فرهنگی، مذهبی و ورزشی را نمی توان اندازه گیری کرد زیرا این مسائل جنبه کیفی دارند نه کمی.
وی ادامه داد: البته پروژه هایی که قابل اندازی گیری با شاخص های کمی هستند را باید به دقت بررسی کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار