رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر : 6272
  • چاپ خبر : ضرورت انتقال ترافیک شیراز از سطح زمین به زیر زمین

راه اندازی کامل خط یک امکان اتصال سریع شرق و غرب شهر را فراهم می کند و با کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی در خیابان ها امکان توسعه و تعریف مسیرهای پیاده راه و دوچرخه سواری ایجاد می شود.

به گزارش شورانیوز از شیراز، حدود ۱۵ سال از آغاز راه اندازی قطار شهری در شیراز می گذرد و با راه اندازی برخی از ایستگاه های خط یک امکان تردد شهروندان با این شبکه حمل و نقل ایجاد شده است اما تکمیل نهایی این خط به تامین اعتبار لازم نیاز دارد که مورد توجه مسئولان شهر شیراز قرار گرفته است. برخی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز با مطرح کردن پروژه هایی برای استفاده از بارش ها بر ضرورت ذخیره این منابع آبی تاکید کرده اند.
نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تقویت حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت این شورا می گوید: هموار کردن مسیرهای تردد و قطار شهری در این برنامه قرار دارد.
«محمد حق نگر» ادامه می دهد: پیشرفت های مطلوبی تا کنون در این زمینه در شیراز انجام شده است اما برای کاهش مشکلات حمل و نقل درون شهری نیاز به تداوم و استمرار دارد.
وی اضافه می کند: آمار تصادفات و قربانیان سالانه این حوادث در شیراز رقم چشمگیری است تا آنجا که آموزش های شهروندی حمل و نقل را به یکی از نیازهای اصلی شهر تبدیل کرده است.
حق نگر با ابراز نارضایتی از کند بودن اجرای طرح های حمل و نقل بیان می کند: عدم وجود یک مدیریت ثابت در این حوزه باعث طول کشیدن اتمام برخی از این طرح ها شده است.
توجه به شهروندان
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز رضایت از اقدامات معاونت حمل و نقل شهری می گوید: نصب دوربین در خیابان ها و مسیرهای مختلف شهری از این برنامه ها بوده و قابل تقدیر است.
وی که برگزاری طرح سه شنبه های بدون خودرو را در زمینه ارائه آموزش های شهروندی موثر می داند ادامه می دهد: امید است تا با تداوم اجرای این طرح آمار تصادفات شهری در شیراز ۴۰ درصد کاهش یابد.
حق نگر با قدردانی از برگزاری مراسم یادبود جان باختگان تصادفات شهری شیراز در پارک آزادی اعلام می کند: برگزاری این برنامه نشانه اهمیت دادن به شهروندان است که رسانه ها نیز باید با تلاش و پوشش گسترده تری در آن شرکت می کردند.
وی معتقد است: این برنامه از قابلیت تبدیل به یک فرهنگ سازی ملی برخوردار بود که می توانست پیشتازی شیراز را در مسایل ترافیکی و تامین سلامت شهروندان به اثبات برساند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از معاون حمل و نقل شیراز ادامه می دهد: اجرای برنامه هایی به این صورت می تواند دغدغه شهروندان را در رعایت و اهمیت قوانین قوانین و مقررات رانندگی افزایش دهد تا اقدامات پلیس در شیراز نیز تاثیر مطلوب تری داشته باشد.
کاهش تصادفات شهری با قطار شهری
نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اهمیت حمل و نقل با قطار شهری می گوید: تکمیل خط یک قطار شهری شیراز به دلیل مشکلات مالی با تاخیر مواجه شده است.
حق نگر می افزاید: اگر تعهدات دولتی در پرداخت سهم ۵۰ درصدی قطار شهری محقق شده بود اکنون دست کم آمار کشته شدگان سالانه تصادفات ۵۰ نفر کاهش داشت.
وی بیان می کند: باید تکمیل قطار شهری شیراز در اولویت دستور کاری مسئولان قرار بگیرد تا در سال جدید ترافیک شهری و وقوع تصادفات دغدغه ای برای شهر نباشد.
حق نگر از شهرداری شیراز درخواست می کند: اگر بودجه های بیشتری به اتمام این پروژه اختصاص داده شود به زودی شاهد برطرف شدن ۳۰ درصد از مشکلات ترافیکی خواهیم بود.
وی معتقد است: با تکمیل این خط از قطار شهری فرصت استفاده ساکنان جنوب و شرق شیراز نیز از این وسیله نقلیه عمومی و ایمن فراهم می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه می دهد: راه اندازی کامل خط یک امکان اتصال سریع شرق و غرب شهر را فراهم می کند و با کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی در خیابان ها امکان توسعه و تعریف مسیرهای پیاده راه و دوچرخه سواری ایجاد می شود.
حق نگر اضافه می کند: انتقال ترافیک از سطح زمینه به زیر زمین راه حل مناسبی برای رفع ترافیک و مشکلات حمل نقل درون شهری است که نیاز به مشارکت گسترده دارد و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در محقق شدن آن نقش فراوانی دارند.
وی با اشاره به ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان می گوید: باید برای آگاه سازی جامعه با نقش بخش حمل و نقل و رانندگان از این مناسبت بهره گیری مناسب شود.
حق نگر می افزاید: باید با بازنگری نیازها و مشکلات مرتبط با هر مناسبت بروز مشکلات شهری را به حداقل رساند که معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز با برگزاری دوره های آموزشی در افزایش فرهنگ رانندگی تا کنون گام های مطلوبی برداشته است.
یک خط پر ایستگاه
یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر وجود ایستگاه های متعدد در خط یک قطار شهری می گوید: ترافیک و سلامت شهروندان از اولویت های اصلی کلان شهرهاست.

«زین العابدین عرب» ادامه می دهد: راه اندازی کامل این خط با برخورداری از ۲۰ ایستگاه حمل و نقل شیراز را روان می کند اما از شهرداری تنها ۳۰ درصد از بودجه سال گذشته را به تکمیل این پروژه اختصاص داده است.
وی اضافه می کند: ایستگاه های این خط نیز نیاز به تکمیل و تجهیز دارد و برخی از مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است که با تامین اعتبار لازم باید انتظار ۱۵ ساله شهروندان شیرازی را با شیرینی به پایان رساند.
عرب معتقد داست: استفاده مستمر شهروندان از قطار شهری علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی در کاهش آلودگی هوا نیز نقش مطلوبی دارد و باید هر چه سریع تر زمینه ترویج این نوع از حمل و نقل شهری را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار