رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
  • کد خبر : 6258
  • چاپ خبر : ایمن‌ترشدن شهر نیازمند نصب دوربین‌های مورد تأیید راهور است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی‌‌شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری موظف بود تا پایان سال نسبت به نصب ۱۳ دوربین در سطح شهر اقدام کند گفت: ایمن‌ترشدن شهر نیازمند نصب دوربین‌های مورد تأیید راهور است.

به گزارش شورانیوز از همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل نقل و ترافیک شورای اسلامی‌‌شهر همدان با اشاره به موضوع جلسه در رابطه با بررسی وضعیت دوربین‌‌ها، پله برقی‌‌ها و پل‌‌های سطح شهر اظهار داشت:در هریک از موضوعات مطروحه چندین جلسه داشتیم که متأسفانه هنوز نتیجه‌ای که مدنظر بوده حاصل نشده و باید بررسی شود که علل بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها چه بوده‌است؟

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای داشتیم که مقرر می‌کرد شهرداری نسبت به تعیین تکلیف بی آر تی اقدام کند و جلساتی نیز در استانداری تشکیل شد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته‌است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی‌‌شهر همدان با بیان اینکه شهروندان از خاموش بودن پله برقی‌ها و آسانسورهای پل‌های هوایی گلایه دارند عنوان کرد: در شورای ترافیک و حمل و نقل مقرر شده بود تا پایان سال نسبت به نصب ۱۳ دوربین کنترل سرعت اقدام شود و شهرداری نسبت به واگذاری سامانه و طرح تلفیقی شهرداری بلوار ارم اقدام کند که تاکنون از اجرای هیچ یک از این مواردخبری نیست.

وی افزود: وضعیت پل‌های عابرپیاده و دوربین‌‌ها دو مسئله مهم در شرایط فعلی شهر است چراکه مدیریت نگهداری پل‌ها در حال حاضر مهمتر از ساخته شدن آنهاست که بر این اساس باید علت عدم تحویل کامل پل‌ها و علت شکستگی در یکی دو مورد از پل‌های قبلی و عدم رسیدگی و نظافت آنها محرز شود.

گردان ضمن یادآوری این نکته که قرار بود نگهداری پل‌ها را به شهرداری مناطق واگذار شود بیان کرد: پله برقی برای پل‌ها ساخته شده که مورد استفاده قرار گیرد و نگهداری از آن به عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.

وی با اشاره به لزوم نصب پل‌های چهار راه پژوهش و شهید آوینی تأکید کرد: در نقاط پرترافیک و پر ترددی مثل چهارراه‌های پژوهش و آوینی علاوه بر پل باید دوربین هم داشته‌باشیم که قرار بود تا پایان سال نصب ۱۳ دوربین در نقاط مختلف شهر پیگیری شود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مسئله دوربین‌ها مستقیما با جان مردم سر و کار دارد گفت: دوربین‌های پایشی کارآیی بیشتری نسبت به دوربین‌های کنترل سرعت دارد و در مجموع باید دوربین‌هایی در شهر مورد استفاده قرار گیرد که مورد تأیید پلیس راهور باشد نه دوربین‌هایی که نسلشان منقرض شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک در پژوهش‌های ترافیکی به ویژه نصب دوربین‌ها اظهار داشت: شهر تنها نیازمند پژوهش نیست و باید دوربین برای افزایش ایمنی مورد استفاده قرار گیرد ما در بحث مهندسی ترافیک جلوتر از سایر استان‌ها هستیم و باید بحث سخت افزاری اعم از دوربین و پارکبان را نیز دنبال کنیم و مسائل پژوهش را به مراکز پژوهش و دانشگاه واگذار کنیم.

گردان با اشاره به اینکه راجع به اصلاحات هندسی در ۲ سال کار‌های خوبی انجام شده بیان کرد: بحث فرهنگسازی ترافیک را هم باید زودتر شروع کنیم هرچند صرفا به عهده شهرداری نیست.

وی افزود: باید برای منطقه بلوار ارم طرح معماری شهرسازی مناسب پیش‌بینی شود به‌طوری که ضمن تأمین اهداف گردشگری منطقه، ایمنی ترافیکی و کاهش سرعت را در این محدوده ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به مسئله پیاده‌راه اشاره و تصریح کرد: پیاده راه با همه فراز و نشیب‌ها افتتاح شد اما در حال حاضر نگهداری از آن مهمتر از ساخت آن است که باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله مشکلات این پیاده‌راه در حال حاضر ممانعت از ورود موتورسیکت‌هاست همچنین راه‌بندی که مورد استفاده قرار گرفته مطلوب نیست زیرا این نوع راه‌بند برای امکان خصوصی مورد استفاده است و در این فضا کارایی لازم را ندارد.

گردان همچنین از عدم پیگیری مسئله دستفروشان در پیاده‌راه توسط شهرداری ابراز گلایه کرد و افزود: این موضوع باید هرچه سریعتر در شهرداری تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار