رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر : 6240
  • چاپ خبر : بندرعباس شهری اقتصادی است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس شهری اقتصادی است که علاوه بر جمعیت موجود آن، سالانه هزاران نفر از زیرساخت‌های شهری آن استفاده می‌کنند.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس، مهران نجاتی عصر امروز در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت‌های شهر بندرعباس که با پول مردم این شهر ساخته شده در خدمت به توسعه و رشد ملی قرار دارد و لذا استهلاک بالاتری داشته و فراتر از جمعیت شهر به سالانه هزاران نفر نیز خدمات می‌دهد و بنابراین در بسیاری از شاخص‌ها باید این مهم را لحاظ کنیم تا برنامه‌ریزی‌های ما مبتنی بر واقعیت باشد.

وی افزود: تردد به بنادر مهم استان هرمزگان، تردد به گمرکات، تردد به جزایر و سواحل کل استان هرمزگان از طریق بندرعباس و با محوریت شهر بندرعباس صورت می‌گیرد و سالانه هزاران نفر برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها به هرمزگان سفر می‌کنند و عملا از این زیرساخت‌ها بهره‌مند می‌شوند و لذا اگر ما به طور مناسب برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی نکنیم، این ترددها صرفا برای شهر استهلاک و هزینه خواهد بود.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: بودجه کنونی شهرداری بندرعباس حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که برای اداره شهری مانند بندرعباس با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و با بیش از ۴۳ درصد بافت فرسوده و استهلاک بسیار بالا در اثر گرما و رطوبت در ۸ ماه از سال کفاف نمی‌دهد و اگر عملا برای ایجاد منابع پایدار بیشتر بخصوص از طریق توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فکری نکنیم، رشد شاخص‌های توسعه آن ممکن نخواهد بود.

نجاتی گفت: در شورای شهر چهارم تلاش کردیم تا با مجموعه مصوباتی، زمینه را برای ایجاد منابع پایدار برای شهرداری بندرعباس با الگو گرفتن از دیگر نقاط کشور و بومی‌سازی این روش‌ها در هرمزگان فراهم کنیم و به تدریج اثرات این مصوبات را در مدیریت شهری خواهیم دید.

 وی تأکید کرد: جمعیت کنونی شهر بندرعباس فراتر از ۵۰۰ هزار نفری است که در آمارها اعلام می‌شود چرا که جمعیت قابل توجهی به طور روزانه و هفتگی به آن وارد شده و از خدمات و زیرساخت‌های آن بهره می‌برند اما در آمارها لحاظ نمی‌شوند.

عضو شورای شهر بندرعباس به آمار تولید بالای زباله در بندرعباس نیز اشاره‌ای کرد و گفت: همواره اعلام شده که این آمار در مقایسه با متوسط کشوری بالاست اما باید برای محاسبه این شاخص‌ها حتما جمعیت بالای ورودی به استان را که در جمعیت کل استان و بندرعباس لحاظ شده را نیز در نظر گرفت البته این نکته نافی تلاش برای کم کردن حجم زباله تولیدی در شهر نیست.

نجاتی تصریح کرد: شهر را باید با همکاری همه شهروندان توسعه داد و ما در این زمینه به کار و تلاش بیشتری نیاز داریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار