رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر : 6237
  • چاپ خبر : لزوم اتخاذ تدابیری برای بخش مرکزی مشهد

رئیس شورای شهرستان مشهد گفت: بخش مرکزی مشهد با روستاهای خود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که می توان این بخش را به تنهایی در قالب یک شهرستان با پنج بخش و ۱۰ شهر تعریف کرد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، غلامرضا بصیری پور در نشست اعضای این شورا در تالار شهر مشهد افزود: این در حال است که استانی با ۴۰۰ هزار نفر در این کشور وجود دارد که ۴۰ مدیر آ ن را اداره می کنند اما در بخش مرکزی مشهد که جمعیتش معادل یک استان است، فقط پنج مدیر مسئولیت اداره آن را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: به دلیل وجود روستاهای پرجمعیت اطراف و حاشیه نشینان، بخش مرکزی مشهد با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که اگر ساختار شهرستان برای بخش مرکزی مشهد تعریف شود می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد.
وی اظهار کرد: برای اینکه حریم شهر مشهد حفظ شود و شهر بیش از این توسعه پیدا نکند و در آینده تخریب های اجباری خانه ها شکل نگیرد؛ باید برای وضعیت بخش مرکزی مشهد تدبیری اندیشیده شود.
رئیس شورای شهرستان مشهد همچنین از انعقاد تفاهم نامه بین این شورا و آستان قدس رضوی درخصوص ساخت پل در حوالی روستای کلاته منار در بخش رضویه مشهد خبر داد و گفت: این پل برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل و تسهیل تردد با همکاری بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساخته می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سالانه هشت درصد از اعتبارات استانی به طرحهای هادی روستایی اختصاص می یابد که امسال ۳۰۰ میلیارد برای ریال برای این امر در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۱ درصد از ان تخصیص یافته است.
سید رضا موسوی نیا افزود: از سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات مناسب تخصیص یافته به بخش طرحهای هادی روستایی استان، ۲۳۰ روستا با قیر رایگان آسفالت و معابر آنها نوسازی شد.
استان خراسان رضوی دارای دو هزار و ۵۲۴ روستا است که تا کنون طرح هادی روستایی برای ۱۰۰ درصد از این روستاها تهیه و در ۳۱ درصد از آنها اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار