رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر : 6230
  • چاپ خبر : اقدامی در باره بافت‌های فرسوده به میزان انتظار صورت نگرفته است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج باب یان اینکه تاکنون اقدامی در ارتباط با بافت‌های فرسوده در شهر کرج به میزان انتظار انجام نشده است، گفت: الگوهای موفق ساماندهی بافت‌های فرسوده کشور در کرج پیاده سازی شود.

به گزارش شورانیوز از کرج ، مجید کاویانی، در مورد بافت‌های فرسوده و لزوم توجه به این موضوع در کلان شهر کرج اظهار داشت: بافت های فرسوده از موضوعات مهمی است که نیازمند توجه در شهر کرج است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با بافت فرسوده بازدیدها و مدل‌های مختلفی را از نزدیک دیده‌ایم، افزود:  یکی از مدل‌های موفق درشهر تبریز بوده که جایزه معتبر ملی خشت طلایی را دریافت کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهرکرج با اشاره به بافت‌های فرسوده و اقدامات شهرداری کرج در این‌باره، گفت: در ارتباط با بافت فرسوده نهادهای مختلفی درگیر هستند و طبق قانون برنامه باید سالیانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده کاهش پیدا کند که تاکنون متاسفانه اقدامی در این باره به میزان انتظار صورت نگرفته است.

کاویانی با تاکید بر اینکه براساس قانون برنامه تاکنون باید بافت‌های فرسوده در شهر به اتمام می‌رسید، عنوان کرد: شهرداری هرساله اعتباری برای این موضوع در نظر می‌گیرد و مدل‌های پیش‌نهادی شهرداری برای بافت‌های فرسوده مدل‌های کارسازی نیستند و عملا این کار به سرانجام نمی‌رسد.

 رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهرکرج با بیان اینکه در طرح تپه مرادآباد بعد از گذشت یک دهه تنها توانستنیم ۴ هزار واحد بافت فرسوده را تملک کنیم، عنوان کرد: باید طرح‌های متنوع تری برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شود تا بتوان آنها را به درستی احیا کرد.

وی با اشاره به مدل اصفهان که ظرف ۳ سال به نتیجه رسید، افزود: این نوع مدلها نشان میدهد آن مسیری که تا کنون ادامه داشته در شهر کرج مسیر منطقی برای بافت فرسوده نبوده است و باید به فکر مدل‌های جدیدی برای این کار باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار