رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر : 6178
  • چاپ خبر : تعیین برنامه های توسعه ای شهر بر محور ظرفیتهای بومی منطقه

علیجان شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد : شورای اسلامی چهارم ساری باتایید رویکرد تیم مدیریت شهری به عملگرایی و مولفه های آن با هدف ریل گذاری مناسب در راستای محورتوسعه با نگرش گردشگری انجام شده است،به مصوبات بعد نظارتی خود پرداخته است .

علیجان شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر ساری درطی گفتگویی بیان داشت : شورای اسلامی چهارم ساری باتایید رویکرد تیم مدیریت شهری به عملگرایی و مولفه های آن با هدف ریل گذاری مناسب در راستای محورتوسعه با نگرش گردشگری انجام شده است،به مصوبات بعد نظارتی خود پرداخته است . وی در ادامه عملگرایی را مبتنی بر اقدام وعمل فرموده مقام معظم رهبری دانست وبیان داشت :عملگرایی کارکرد چهارمین دوره شورای شهر را برجسته نمود و با استفاده از توان و ظرفیت های تیم مدیریت شهری و در راس آن شهردار جهادی ، مهدی عبوری، مرکز استان به لحاظ عمران و توسعه تحول در شهرسازی و شهرنشینی و تامین مطالبات فرهنگی اجتماعی شهروندان در حال پیمودن یک روند رو به رشد و سریع می باشد. شمشیربند در ادامه افزود طی تعامل اعضای شورا با یکدیگر در عین اختلاف نظر و تفاوت سلایق و تعامل منطقی شورا و شهرداری و همچنین کاهش چشمگیر مدت زمان اجرای پروژه ها ی عمرانی و با نظارت دقیق و کارشناسانه شورا خدمات شهری در این دوره انجام شده است .

رییس شورای اسلامی شهر ساری با بیان این نکته که افزایش قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری شورا در دوره ی چهارم و تصویب مصوبات موثر سبب  ارتقای بودجه تا شش برابر رقم بودجه در زمان آغاز به کار شورا ی چهارم  شده است. و این مهم با همراهی و مشارکت شهروندان ساروی میسر گشت.

علیجان شمشیربند در ادامه افزود : اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری در بدو کار با نگاهی آینده نگرانه و با توجه به انگیزه ، انرژی و توان بالای عبوری در مسئولیت شهرداری ، رای به ابقاء وی دادند و در ادامه ضمن انجام وظیفه نظارتی خویش ، از مدیریت عملگرایانه اش حمایت نمودند که منجر به تحولات خوبی در توسعه و عمران شهر ساری شد . ارتقاء بودجه شهرداری از جمله سیاستهای شورای چهارم بود و این امر با هدف گشایش در امور شهر و تسریع در روند توسعه شهری انجام شده است .به گونه ای که بودجه شهرداری از ۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به ۵۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت که این جهش بودجه در انجام پروژه های ماندگار در سطح شهر که برای مردم مشهود است، نمایان شد.

خدمات رسانی عادلانه به همه نقاط شهر

 وی با بر شمردن این موضوع که  سیاستهای شورای چهارم ساری اولویت دادن به انجام طرحهای نیمه کاره و اولویت بندی برنامه ها بر اساس نیازها ی اساسی و ضرورتهای شهری بود ، منجر به خدمات رسانی عادلانه به همه مناطق شهر حتی نقاط حاشیه ای شد به  طوری که مثلًا در بحث آسفالت و پیاده رو سازی به تمامی معابر مناطق سه گانه شهر توجه شده است .

شمشیربند توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی به موازات فعالیتهای عمرانی را از دیگر رویکردهای شورای چهارم مرکز استان عنوان کرد و گفت : در این راستا شورای شهر به فعال تر نمودن کمیسیون فرهنگی – اجتماعی و توجه گسترده به مسائل فرهنگی شهر پرداخت  و برای غالب پروژه های عمرانی پیوست فرهنگی تعریف نمود. در ادامه وی اظهار داشت : برنامه های توسعه ای شهر در این دوره بر محور ظرفیتهای بومی قرار داده شد و با توجه به بهره مندی ساری از ظرفیتهای توریسم طبیعی ، تاریخی و مذهبی ، گردشگری به عنوان محور توسعه تعیین شده است که انجام واجرای طرحهایی چون میدان علامه ابن شهرآشوب ، بوستان ملل ، بوستان ولایت ، ۱۳ پارک محله ، آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه در کنار انجام کمک به احداث پارک موزه دفاع مقدس ، ایجاد خانه فرهنگ وهنر و نگاه ویژه به زیبا سازی سیمای شهر درهمین راستا بوده است. وی در پایان اظهار امیدواری داشت که برآیند همه این امور ختم به آن شود که ساری به جایگاه درخور شهروندان ساروی در کشور دست یابد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار