رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر : 6160
  • چاپ خبر : انجام معاملات کلان شهرداری با تصویب شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: همه معاملات متوسط و کلان با پیشنهاد موجه شهرداری این شهر، تایید و با تصویب وزارت کشور و هیات دولت انجام می شود.

به گزارش شورانیوز از زنجان ، آراض ضیایی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: دهه فجر شاهد بهره برداری از پروژه های عمرانی خوبی در سطح شهر زنجان بودیم که این پروژه ها تقدیم مردم شد.
وی تاکید کرد: در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان مطالبی بیان کردند که این مطالب در برخی از مطبوعات محلی هم منتشر شده است.
ضیایی سخنان جواد رحمتی که در مطبوعات منتشر شده را چنین بیان کرد: سازمان سرمایه گذاری تشکیل شده تا پروژه های اجرایی بدون تصویب شورا اجرا شود ولی موضوع به معنی تضعیف شورای شهر و شهرداری زنجان نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، شورای شهر را پارلمان محلی بیان کرد و افزود: شهرداری لایحه هایی را که تحت عنوان آئین معاملات شهرداری به شورا ارائه می دهد باید استناد قانونی داشته باشد.
ضیایی معامله را ۲ نوع مزایده و مناقصه عنوان کرد و یادآورشد: هر ۲ معامله به سه شکل خرد، متوسط یا عمده انجام می شود که معامله خرد بر اساس آئین نامه معاملات شهرداری زنجان است که نسبت به اجرای آن اقدام می کند.
وی ادامه داد: معامله متوسط باید از جانب شهرداری به شورا ارائه، شورا آن را تصویب و ابلاغ کند و نیازی به مصوبه وزارت کشور نیست، اما در معاملات عمده باید شهرداری لایحه را ارائه، شورا تصویب و وزارت کشور آن را تایید کند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در ماده چهار آئین نامه معاملاتی شهرداری آمده است، در صورتی که میزان معامله کمتر از ۲۲۳ میلیون ریال باشد، بنا به پیشنهاد مستدل و موجه شهردار و تصویب انجمن شهر و در صورتی که میزان معامله تا یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال باشد بنا به پیشنهاد و مستدل و موجه شهردار و تصویب انجمن شهر، تایید وزارت کشور و در شرایطی که میزان معامله بیشتر از یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال باشد، بنا به پیشنهاد مستدل و موجه شهردار، تصویب انجمن شهر، تایید وزارت کشور و تصویب هیات دولت اجرا می شود.
وی به پروژه سبزه میدان اشاره کرد و یادآورشد: شخصی از بدنه شهرداری زنجان به عنوان مسئول، داخل این پروژه قرار دارد و در همه جلسه هایی که در این باره تشکیل شده در تهران، زنجان و استانداری حضور داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این شخص در فضای مجازی مطلبی منتشر کرده که در جلسه علنی آینده شورا، مطلب منتشر شده را تشریح می کند و اگر دلایل این شخص با مدارک مستدل شد لایحه ای که شهرداری ارائه کرده بازگشت و در صورتی که غیر مستدل بود این شخص پاسخگو می شود.
ضیایی اظهارکرد: عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان قبل از شورای چهارم آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار