رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
  • کد خبر : 5986
  • چاپ خبر : افتتاح فاز اول پروژه آذربایجان، در اردیبهشت سال ۹۶

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ازافتتاح فاز اول پروژه آذربایجان، در اردیبهشت سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش شورانیوز از ارومیه؛ حسین بخشایشی، نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه  در مصاحبه با واحد خبر شهرداری با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداریها گفت: علی رغم مشکلات شهرداری اقتصادی و رکود مسکن، انتظار توقف و یا تعطیل فعالیت های شهرداری در بخش عمرانی و سایر بخش‌ها میرفت؛  ولی با تلاشهای مجموعه مدیریت شهری روند اجرایی پروژه های عمرانی به نحو مطلوب ادامه داشته و کندی های پیش آمده بخاطر برودت هوا بوده است.
وی “توسعه و آبادانی مناطق محروم ” را اولویت  های شورای اسلامی شهر در بودجه سال ۹۶ اعلام و با اشاره به احداث ۱۵ پارک محله ای در مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: در این راستا تمامی کانال های منطقه ۲ ارومیه احداث و پوشیده شده و جهت حمایت از نوسازی و تجدید بنای بافت فرسوده، ۵۰ درصد از عوارض نوسازی و ۵۰ درصد تخفیف برای تجمیع پلاک ها در همین مناطق در نظر گرفته شده است.
بخشایشی تاکید کرد: جهت حمایت از قشر مستضعف، عوارض نوسازی، پروانه و سایر خدمات کلیه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با متراژ زیر ۱۰۰ متر، کلا رایگان است و ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در مناطق محروم شهر ارومیه در قبال حوادث غیرمترقبه بیمه هستند.
وی در خصوص خدمات شهرداری ارومیه در مساجد گفت: مساجد شهر ارومیه که موقعیت تجاری دارند، برای تامین بخشی از هزینه های خود می توانند با اخذ مجوز رایگان نسبت به احداث واحد های تجاری اقدام کنند.
عضو کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا درخصوص بودجه ۹۶ شهرداری ارومیه گفت: ۳۰ درصد از بودجه سال ۹۵ بصورت نقدی و ۶۰ تا ۷۰ درصد از طریق تهاتر محقق شده و با توجه به وضعیت اقتصادی هیچگونه افزایشی در بودجه سال ۹۶ نداشته ایم و در سال آینده تا تکمیل نهایی همه پروژه ها، پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد.
وی افزود: با پیشنهاد شهردار ارومیه و تصویب آن در شورا،  شهروندان می توانند تا پایان سال ۹۵ از  ۲۵ درصد تخفیف برای عوارض و مطالبات شهرداری (به غیر از خدمات)  برخوردار باشند ونیز برای ترغیب مردم نسبت به پرداخت عوارض، جوایزی در نظر گرفته شده بود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه،  توجه به توسعه شبکه آب خام شهری را  از اولویت های دیگر بودجه  ۹۶ بیان کرد و افزود: استفاده از گونه های گیاهی و درختان کم مصرف آب، کاهش سطح چمن و آبیاری قطره ای درختان برای کاهش هدررفت آب در سیستم آبیاری فضای سبز شهرداری و کمک به احیای دریاچه ارومیه از جمله  آن اقدامات است.
بخشایشی همچنین، حمایت از رانندگان تاکسی برای تبدیل به احسن ناوگان تاکسیرانی، تعمیرات اساسی ناوگان اتوبوسرانی جهت کاهش آلاینده های شهری و مذاکرات برای خرید یکصد دستگاه اتوبوس جدید در بودجه سال آتی را  از جمله تصمیمات و اقدامات مجموعه شورا و شهرداری برای تحقق شعار  “اورمیه شهر پاک”  برشمرد.
وی ادامه داد: در هر سال از دوره چهارم شورا، یک متر به سرانه فضای سبز شهروندان اورموی افزوده شده است و  در این راستا ورود در تولید انرژی پاک، قرارداد تولید انرژی از ۴۵۰ تن زباله روزانه شهر ارومیه و تولید انرژی از سلول های خورشیدی تا سطح ۱۰۰ مگاوات و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با فروش برق تولیدی به امضاء خواهد رسید.
نائب رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ،روند عملیات عمرانی پروژه اوریاد را قابل قبول  ارزیابی کرد و با اعلام برطرف شدن مشکلات پروژه رزت گفت: علاوه بر اشتغالزایی ۳۰۰ نفری این پروژه ها، پس از اتمام نیز قسمتی از درآمد های پایدار شهرداری از طریق اجاره این املاک تامین خواهد شد.
حسین بخشایشی، نائب رئیس شورا از رسانه ها خواست  نسبت به فرهنگ سازی بیشتر در بین مردم برای مشارکت با مدیریت شهری برای عملی ساختن شعار شهر ما خانه ما” کرد اهتمام کنند و تاکید کرد: این شهر متعلق به همه شهروندان بوده و باید مردم عمیقاً به این باور برسند که مبالغ پرداختی به شهرداری، بصورت امکانات عمرانی، فرهنگی و خدماتی در اختیار خود شهروندان قرار میگیرد.
وی ادامه داد: همانگونه که خیر مدرسه ساز و مسکن ساز داریم، میتوانیم با فرهنگ سازی و شناساندن مشکلات و نیازهای شهر، خیرین پارک ساز نیز داشته باشیم.
نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به نیاز مبرم شهرداری های کلانشهر ها به درآمد های پایدار، از تمامی اندیشمندان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران برای ارائه طرح های درآمدزایی به منظور افزایش درآمدهای شهرداری دعوت کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار