رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر : 5982
  • چاپ خبر : در حال بررسی علل حادثه ریزش دیواره کارگاه مترو هستیم

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: پیمانکار و مشاور پیمانکار پروژه مترو مسوول مستقیم تأمین ایمنی و حفاظت کارگاه بوده‌اند و به دنبال بررسی و تشخیص علل حادثه هستیم.

به گزارش شورانیوز از قم ، علیرضا قاری قرآن  در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تشریح حادثه ریزش دیواره کارگاه مترو در میدان ولیعصر و ارائه توضیحاتی در خصوص جزئیات آن اظهار کرد: تعداد افرادی که در این مجموعه برای خارج کردنتی بی ام کار می‌کردند بالغ بر ۱۷ نفر بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه زمان حادثه در استراحت بود همین سه نفر در صحنه بودند که در حال خارج شدن بودند و تقدیر این بود که این سه نفر درگیر حادثه شوند و دو نفر فوتی داشته باشیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم بیان کرد: اگر کمی زمان تغییر می‌کرد ممکن بود تعداد بیشتری از افراد حاضر در کارگاه درگیر شوند و با توجه به حجم آوار شرایط بدتری ممکن بود رخ دهد.

وی با اشاره به ریزش حجم بالایی از خاک و بتن در این حادثه گفت: در مجموع اتفاقی که افتاده در محدوده بین دو شمع ایستگاه میدان ولیعصر بوده که برای خروجتی بی ام ایجاد شد.

قاری قرآن افزود: مته دستگاه هم یک روز قبل از حادثه خارج شده بود و نیروهای پیمانکار در حال دمونتاژ باقی دستگاه بودند و روز دوم این کار، ریزش صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقی که در کارگاه مترو افتاده تنها رانش خاک بوده است تصریح کرد: پیمانکار باید از قبل در این مورد تدبیر می‌کرده است و در این پروژه قرارگاه خاتم پیمانکار است و پیمانکار و مشاور آن مسوول تأمین ایمنی و حفاظت بوده‌اند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه دو نفر افرادی که فوت شدند از نیروهای پیمانکار هستند خاطرنشان کرد: نگرانی اول کار وجود داشت این بود که تونل ریزش کرده و احتمال حادثه برای همشهریان است و این نبود و حصار داخلی کارگاه درگیر شده بود و مشاور کارفرما بلافاصله ابلاغ کرد و نامه‌ای را به قرارگاه ارسال تا علت بررسی شود.

وی بیان کرد: پس از این بحث بررسی‌های بیشتر شده و آنچه مهم است به دلیل اینکه در شهر در مکان‌های ایستگاه، حفاری زیرزمینی داریم مسائل متنوعی وجود دارد و باید در مباحث ایمنی دقت بیشتری کنیم.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه کارفرما در زمینه مسائل ایمنی تذکرات لازم را به پیمانکار خواهد داد گفت: مجموعه ایمنی و کار و زمان باید با دقت بیشتری باشد تا ما شاهد این مشکلات نباشیم و خطری متوجه مردم نشود.

وی با تاکید بر اینکه تونل حفاری شده شهر قم خوشبختانه یکی از محورهایی بود که در کشور هیچ حادثه‌ای نداشت تصریح کرد: انتهای کار کمی برای ما مشکل ساز شد و قطعاً علت آن را مشخص خواهیم کرد که احتمالاً بحث عدم پایدارسازی بدنه شیب است که باید توسط پیمانکار انجام می‌شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار