رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر : 5965
  • چاپ خبر : کاهش عمر شورای چهارم صحیح نیست

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کاهش عمر شورای چهارم صحیح نیست، گفت: مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده ای را به تصویب رساند که بر اساس آن زمان

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه کبری زهرا مرضیه (س) اظهار کرد: همچنین از حضور پرشور و آگاهانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که پاسخ قاطع و دندان شکن به دشمنان نظام و انقلاب و در رأس آن شیطان بزرگ امریکای جنایتکار و یاوه گویی های رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آن بود، تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده ای را به تصویب رساند که بر اساس آن زمان شروع به کار شوراها برای یک ماه بعد از برگزاری انتخابات قرار داده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بدین ترتیب شروع به کار شوراها در دوره های آینده به صورت سیال خواهد بود، در صورتی که اولاً مردم نمایندگان خود را دقیقاً برای یک دوره چهارساله انتخاب کرده اند و ثانیاً تاریخ استقرار و شروع به کار تمام نهادهای که به واسطه انتخابات تعیین می شود در قانون به صورت صریح مشخص شده است.

وی ادامه داد: ثالثاً به استناد این قانون عمر شوراهای چهارم کاهش می یابد و همان گونه که افزایش مدت زمان دوره سوم صحیح نبود کاهش زمان خدمت این دوره نیز صحیح نیست و از اعضای شورای نگهبان درخواست دارم این مصوبه مجلس را با دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهند.

قربانی  ضمن قدردانی از برگزاری جشن های سالگرد پیروزی انقلاب که بیشتر آنها به صورت خودجوش و توسط مردم برگزار شد، تاکید کرد: همچنین از همه نهادهایی که در برگزاری این جشن ها مشارکت داشتند و به ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان تشکر می کنیم.

وی افزود: اما متأسفانه شاهد بودیم که در بعضی از جشن هایی که توسط مردم برگزار شده است روابط عمومی بعضی از مناطق نسبت به مصادره کردن این جشن ها به نام خود اقدام کرده  است به صورتی که با ارائه گزارش و ارسال تصویر با امضاء روابط عمومی منطقه نارضایتی و شکایت برگزار کنندگان را سبب شده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این موضوع از شهردار درخواست دارم   ضمن رسیدگی به این موضوع دستور بدهند بررسی لازم را به عمل آورده و از شاکیان این موضوع دلجویی به عمل آید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار