رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر : 5822
  • چاپ خبر : حل ترافیک سنندج با احداث پیاده راه و پارکینگ طبقاتی

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: احداث پیاده راه و تلاش برای ایجاد پارکینگ های طبقاتی تنها راه حل رفع معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر سنندج است.

به گزارش شورانیوز از سنندج ، انور رشیدی در جلسه هفتگی شورای شهر سنندج که به بررسی مشکلات و مسائل عمرانی شهر سنندج مربوط می شد، گفت: مهمترین مشکلی که در شهر سنندج وجود دارد بحث ترافیک در هسته مرکزی شهر است و اگر برای این مهم برنامه ریزی نداشته باشیم در آینده خیابان های مرکز شهر با وجود ماشین ها بسته خواهد شد.

وی افزود: تمام تکنیک ها و تاکتیک های ترافیکی مانند یک طرفه کردن خیابان ها، طرح ترافیک و عبور وسایل نقیله عمومی در خیابان فردوسی در ساعاتی مشخص اگر اکنون جوابگو باشد، در آینده جوابگو نیست و باید به فکر احداث پیاده راه و پارکینگ های طبقاتی در این نقاط بود.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: چند سالی است که قول ایجاد پیاده راه در سطح شهر داده شده و احداث این طرح بلاتکلیف مانده است و تا مشکل زیر ساخت های موجود در شهر حل و رفع نشود ایجاد چنین طرحی ممکن نخواهد بود.

رشیدی افزود: در صورتی که پارکینگ های طبقاتی بیشتری در سنندج احداث و آنها به بخش خصوصی واگذار شوند اشتغالزایی به صورت پایدار شکل می گیرد و مشکل ترافیک شهر نیز رفع می شود.

وی بابیان اینکه آبیدر هویت شهر سنندج است، گفت: خیابان هایی که به منطقه تفریحی آبیدر منتهی می شوند ترافیک زیادی را در خود در تحمل می کنند و این در بحث جذب گردشگر و توریست  مشکلاتی ایجاد کرده است.

رشیدی گفت: در صورتی که مشکل ترافیکی این مناطق رفع شود و در قسمت « کوچکه رش» آبیدر فعالیت و پروژه هایی برای جذب گردشگر انجام شود برای آینده استان و شهرستان سنندج در بحث جذب گردشگر موثر است.

عضو شورای شهر سنندج به نبود فرهنگ سرا در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری فعلاً اعتباری برای درست کردن مکان به منظور احداث فرهنگسرا را ندارد اما امکان دارد که خانه هایی را اجاره یا رهن کند و این اماکن را به سمن ها و NGO ها واگذار کند تا در آنجا فعالیت و کار های آموزشی برگزار کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار