رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر : 5820
  • چاپ خبر : منابع درآمدی شهرداری نباید متکی به دریافت عوارض باشد/ واگذاری بخشی از خدمات به بخش خصوصی

عضو شورای شهر سنندج گفت: نباید منابع درآمدی شهرداری تنها متکی به دریافت عوارض باشد بلکه باید با ایجاد کدهای درآمدی جدید و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در راستای افزایش درآمد شهرداری اقدام کرد.

به گزارش شورانیوز از کردستان، لیلا فروتن نژاد در جلسه بررسی وضعیت درآمدی شهرداری با سنندج اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها منابع درآمدی شهرداری از طریق وصول عوارض تامین می‌شود که این مهم‌ترین آسیب است.

وی افزود: باید اطلاع رسانی لازم به شهروندان در خصوص نحوه هزینه کرد عوارض به شهروندان صورت پذیرد تا شهروندان هم رغبت لازم برای پرداخت عوارض را داشته باشند.

این عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: برای افزایش درآمد و پرداخت به موقع حقوق کارکنان و بدیهی‌ها باید کدهای درآمدی جدید ایجاد شود.

فروتن‌نژاد افزود: شهرداری می تواند در راستای تسریع در خدمات رسانی به شهروندان به خصوص در حوزه صدور پروانه و یا در بسیاری از بخش‌ها از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کند.

وی تاکید کرد: آموزش نیروهای شاغل در حوزه درآمد و شهرسازی می‌تواند در راستای پرورش نیروهای متخصص در آینده و کسب درآمد بیشتر تاثیرگذار باشد.

فروتن‌نژاد تصریح کرد: کسب درآمد فقط مختص مناطق سه گانه و نواحی منفصل نمی باشد بلکه سازمان‌های تابعه شهرداری هم باید در راستای ایجاد درآمد پایدار گام بردارند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج یکی از راهکارهای افزایش درآمد را ارتقا درجه شهرداری اعلام کرد و گفت: امیدواریم سال آینده با حمایت مسئولان و پیگیری مدیران شهرداری این امر مهم تحقق یابد.

در ادامه این جلسه ماشالله رضایی عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: بسیاری از ادارات بدیهی‌هایی به شهرداری دارند که باید مکاتبات لازم با این ارگان‌ها در راستای پرداخت حق و حقوق شهرداری صورت پذیرد.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد کاهش هزینه‌هاست که باید مدیران شهرداری در تمامی امور کاهش هزینه‌های جاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: اداره حقوقی شهرداری باید تمام توان خود را در پرونده‌های حقوقی به کار گیرد تا به موقع بتواند از حقوق شهرداری دفاع کنند.

ماشالله رضایی در پایان یادآور شد: استفاده از مشاوران اقتصادی در راستای کسب درآمد شهرداری می‌تواند مثمرثمر باشد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار