رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر : 5817
  • چاپ خبر : نشست اعضای کمیسیون فرهنگی با نمایندگان هیأت های مذهبی

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری در ادامه سلسله نشست هایی که با کانون ها و تشکل های مختلف شهر برگزار می نماید

به گزارش شورانیوز از ساری ،  جلسه ای را با مسئولان و نمایندگان هیأت های مذهبی منطقه جنوب شهر بر پا نمود تا پیرامون بکار گیری ظرفیت آنها در حوزه های فرهنگی و اشتغال تبادل نظر نموده نظرات آنان را در خصوص تدوین سیاست های حمایتی شورا و شهرداری در آستانه تدوین بودجه سال ۹۶ اخذ کند.
در این جلسه که به ریاست زلیکانی نائب رئیس کمسیون فرهنگی و با حضور سید مهدی احمدی و محمد حسن محمدی کیادهی از اعضای این کمیسیون و با شرکت نمایندگان ۹ هیأت مذهبی فعال در منطقه جنوب شهر ساری و همچنین مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد ابتدا علی اکبر زلیکانی در سخنانی با بیان این که یکی از مشکلات ما در سطح کشور این است که تصمیم گیری ها جزیره ای است افزود: هر کس کار خودش را می کند و تشریک مساعی کمرنگ است و این رویه حلال مشکلات نیست و کار را بجایی نمی رساند.
زلیکانی:هیأت های مذهبی از همه ظرفیت های خود استفاده کنند
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری افزود: ما باید با هم باشیم و با همفکری سعی در حل مسایل و پیشبرد امور داشته باشیم بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم از ظرفیت های هیأت های مذهبی خصوصاً بچه های جنوب شهر استفاده کنیم چون فکر می کنیم ما می توانیم حتی در حوزه اشتغال نیز با هم همکاری کنیم.
وی گفت: معتقدیم هیأت های مذهبی نباید صرفاً کارکردشان برپایی مراسم عزاداری باشد بلکه لازم است با توجه به انگیزه و حٌسن سلوک،در کار های اجتماعی هم مشارکت داشته باشند خصوصاً که بچه های مذهبی خواسته های شخصی ندارند .
زلیکانی اظهار داشت : هم شورای شهر و هم شهرداری این دغدغه را دارد که به هیأت ها و تشکل های مردمی کمک کند چون ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم عملگرا باشیم و بیائیم دور هم بنشینیم و تعامل کنیم.
وی خاطرنشان کرد :الان اکثر بچه های عضو هیأت های مذهبی بیکارند در حالیکه شهرداری می تواند امکانات و ظرفیت های خود را در اختیار این عزیزان قرار دهد تا برای اشتغال خود فعالیت کنند مشروط بر این که این بچه ها با جدیت به میدان بیایند و حتی اگر هیأت ها هم در زمینه اشتغال برنامه داشته باشند ما استقبال می کنیم.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری تصریح کرد:بدیهی است به هیأت هایی که کار آمد و هدفمند باشند و در راستای سیاست های مدیریت شهری عمل کنند کمک بیشتری خواهد شد ظرفیت هیأت های مذهبی بالاست منتها باید این ظرفیت ها را متبلور ساخته از آنها استفاده کرد.
زلیکانی با بیان این که بسیاری از پروژه های شهرداری پیوست اشتغالزایی دارند،اظهار داشت:می توان از این موقعیت برای کمک به اعضای جوان هیأت ها سود برد.
وی بیکاری را بزرگترین تهدید برای کشور دانست و تاکید کرد :از امنیت و آرامشی که به برکت خون شهدا در کشورمان وجود دارد باید برای توسعه فعالیت های اشتغالزا بهره ببریم.
محمدی کیادهی:از هیأتهای با برنامه و هدفمند حمایت خواهیم کرد
در ادامه جلسه محمدی کیادهی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت های فرهنگی شهرداری ساری در سال های اخیر گفت:با آمدن آقای عبوری اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی افتاد.معمولاً اقدامات عمرانی نمود عینی دارد و همه ملاحظه می کنند ولی فعالیت های فرهنگی شورا و شهرداری را باید اطلاع رسانی کرد.
وی ادامه داد:تا ابتدای این دوره شهرداری فاقد معاونت فرهنگی بود اما در این دوره معاونت مزبور شکل گرفت و به آن اعتبار داده شد به گونه ای که اعتبار فرهنگی شهرداری امروز به رقم ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری به فرا رسیدن فصل بودجه ریزی برای شهرداری اشاره کرد و افزود:به همین دلیل تصمیم گرفتیم از هیأت های مذهبی دعوت کنیم و ضمن تبادل نظر تصمیماتی بگیریم تا در بودجه لحاظ شود.
وی یادآور شد:شورا و شهرداری کمک های خوبی به هیأت های فعال کرده اند و منبعد نیز هیأت هایی که فعال و با برنامه و هدف باشند کمک خواهد شد.
سید مهدی احمدی:نگاه مدیران شهری به هیأت های مذهبی حمایتی است نه ابزاری
سید مهدی احمدی دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری نیز در این جلسه با اظهار تأسف از این که در سال های گذشته از هیأت های مذهبی برای اغراض سیاسی استفاده ابزاری شده است افزود:بعد طوری با این هیأت ها رفتار می شد که گویی اصلاً وجود ندارند اما خوشبختانه شورای شهر و شهرداری چنین نگاهی به هیأت ها ندارند.
وی ادامه داد:در چهار سال اخیر نهضتی در ساری اتفاق افتاد که یک بعد آن عمرانی و بعد دیگر آن فرهنگی است و این ظرفیت سازی باید تداوم پیدا کند.
احمدی با اعلام اینکه برای سال آینده هم بودجه مناسبی برای حوزه فرهنگی پیش بینی شده تصریح کرد:قطعاً توجه بیشتری به هیأت ها خواهد شد و من معتقدم دست هیأت های مذهبی را باید بوسید که به صورت خود جوش موثرترین کار فرهنگی را انجام می دهند.
وی تاکید کرد:البته ماباید از هیأت ها حمایت کنیم و در این زمینه ما باید دنبال هیأت ها برویم نه این که آنها دنبال ما بگردند چون این هیأت ها برای دین مردم تلاش می کنند و وظیفه همه مسئولان هست که به آن ها کمک کنند.
گفتنی است در ادامه نشست نمایندگان هیأت ها هر یک نقطه نظرات خود را پیرامون هدف برگزاری این جلسه بیان کردند و در پایان مقرر گردید این جلسات به صورت منظم تکرار شود ،در خصوص کمک به هیأت های مذهبی عدالت و مساوات رعایت گردد و همچنین به شهردرای ابلاغ شود در جلسات شورای فرهنگی از سازمان  تبلیغات اسلامی نیز دعوت به عمل آورد.
لازم به ذکراست دراین نشست نمایندگان هیأتهای رهروان ولایت،انصار الحسین(ع)،فاطمیون،عاشقان امام رضا(ع)،حضرت فاطمه زهرا(س)،حضرت علی اکبر(ع)،احباب الحسین(ع) و عقیله ساری شرکت داشتند

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار