رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر : 5810
  • چاپ خبر : عدم اجرای قانون مدیریت پسماند

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه سامان‌دهی پسماندهای صنعتی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: صنایع مختلف در حاشیه شهر فعالیت دارند اما در مورد پسماند آنها نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم چراکه ضعف‌های قانونی وجود دارد و مسؤولان باید رفع این ضعف‌ها را دنبال کنند.

به گزارش شورانیوز از قم ، سید امر سامع در شورای مدیریت بحران استان قم که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت پسماند می‌تواند دستاوردهای مطلوبی را برای شهرها به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: تاکنون نتوانسته این قانون را به شیوه مطلوب اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان محصولات مختلف در مورد بسته‌بندی‌ها مدیریت مطلوبی ندارند به همین علت تبعات زیست محیطی این پسماندها مشکلاتی را برای شهرها به دنبال داشته است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن پسماند شهری قم در سایت البرز دفن می‌شود، تصریح کرد: با استفاده از بخش خصوصی پروژه کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن زباله دنبال شده که با مشکلات مالی روبرو است در حالی که این پروژه می‌تواند به الگویی برای دیگر شهرها باشد.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل زباله به برق می‌تواند رفع بخشی از مشکلات شهر قم را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: در مناطق مختلف با استفاده از پیمانکاران تفکیک از زباله را آغاز کرده که طی دو سال گذشته به پنج درصد رسیده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خدمات شهری و انجام اطلاع رسانی‌های شهری بتوانیم این آمار را افزایش دهیم.

سامع خاطرنشان کرد: برخی از پسماندها همانند پسماندهای پزشکی باید به شیوه خاصی جمع‌آوری شود اما برخی مطب‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در پروژه کارخانه زباله‌سوز با مشکلات مواجه شده است، مطرح کرد: کاهش قیمت برق مصرفی سبب از بین رفتن صرفه اقتصادی این مجموعه می‌شود به همین علت امیدواریم مسؤولان برای رفع این مشکل نگاه ویژه داشته باشند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر اینکه سامان‌دهی پسماندهای صنعتی وضعیت مطلوبی ندادد، گفت: صنایع مختلف در حاشیه شهر فعالیت دارند اما در مورد پسماند آنها نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم چراکه ضعف‌های قانونی وجود دارد و مسؤولان باید رفع این ضعف‌ها را دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار