رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر : 5748
  • چاپ خبر : لزوم ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم‌برخورد شهر ارومیه

نایب رئیس کمسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم‌برخورد شهر ارومیه سال آینده بیشتر از امسال در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش شورانیوز از آذربایجان غربی، محمدخالدحاتمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و با هدف  صرفه جویی در میزان مصرف آب به ویژه در پارک ها و فضای سبز سطح شهر ارومیه باید روش آبیاری در تمام فضاهای موجود تغییر  و از روش غرقابی و آبیاری با شلنگ به آبیاری تحت فشار و البته نوع هوشمند تبدیل شود.
وی افزود: این امر می تواند بیش از ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی نماید که در شرایط فعلی برای ارومیه بسیار با اهمیت است.
حاتمی با بیان اینکه مناطق محروم و پر جمعیت نیاز بیشتر به فضای سبز و پارک برای گذراندن اوقات فراغت دارند، اظهار کرد: فضای سبز در این مناطق قسمتی از نیاز منازل و خانواده ها را جبران می کند، که لازم است در سال آینده، ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در این مناطق بویژه در منطقه اسلام آباد و شهید کوهنورد در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه مقوله روشنایی معابر را در بحث منظر شهری بسیار پر اهمیت دانست و گفت: باید به نورپردازی زیبا و اجباری  در بناهای شهر و خیابانها  نیز توجه اساسی شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد:  شب، زمان فراغت بسیاری از شهروندان از کار و تلاش است و شاید تنها زمانی است که آنان با فراغت بال از منزل بیرون و فرصت پرداختن به محیط شهری و لذت بردن از آن را دارند بنابراین لازم است به این امر با جدیت بیشتری پرداخته شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار