رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر : 5733
  • چاپ خبر : لزوم پیوست پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های عمرانی

در جلسه ای با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، بر لزوم پیوست پدافند غیرعامل در اجرای پروژه های عمرانی تاکید شد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه، ضمن سخنانی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در ساختار مدیریت شهری گفت: با درک درست پدافند غیر عامل همواره تلاش داریم برای کاهش آسیب پذیری این مهم را در بحث عمرانی  و دیگر بخش های مدیریت شهری بکار بندیم .

وی در ادامه گفت: در بحث پدافند غیرعامل درمرحله اول کاهش آسیب، شناسایی آسیب‌ها، شناسایی تهدیدات، بروزرسانی اقدامات، پایش و تولید آمادگی است که هدف از این اقدامات حفاظت و امنیت مردم و ارتقاء ضریب آمادگی می باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریزهم در این جلسه تصریح کرد: پدافند غیرعامل به‌عنوان یک اصل مهم و اجتناب‌ناپذیر از سال‌های گذشته در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز همواره مورد توجه و تأکید قرارگرفته است.

وی بر توجه ویژه مسئولان به پدافند غیر عامل تاکید کرد و اظهارداشت: رعایت این امر در پروژه‌ها بویژه موضوع مکان یابی و استقرار و پراکندگی حائز اهمیت است.

اسحقی  همچنین بر لزوم ارتقاء فراگیر در زمینه شناخت پدافند غیرعامل تاکید و بیان کرد: پدافند غیر عامل در بین مردم بسیار ناشناخته است و باید در این زمینه اطلاع رسانی گسترده ای انجام  شود و بطور خاص و ویژه در ادارات و سازمان ها مورد توجه قرار گیرد .

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، ضرورت آموزش و فرهنگسازی بحث پدافند غیر عامل از مبدا را مطرح کرد ومتذکرشد: آموزش و پرورش مناسب‌ترین فضا برای آموزش و نهادینه کردن چنین مفاهیمی در بین دانش‌آموزان است.

معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز افزود: در شرایط عادی ممکن است اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل نمایان نباشد؛ اما با کوچک‌ترین تغییر در شرایط عادی به‌ شدت نیاز و اهمیت خود را نشان می‌دهد .

اسحقی عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی های مناسب، آمادگی داشته باشیم تا در شرایط غیرعادی، خدمات و شرایط سریع به حالت عادی برگردد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار