رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر : 5710
  • چاپ خبر : عملکردعالی شهرداری مشهد در مورد کشف رود/تحقق آرزوی دیرینه رهبری دراحداث زائرسراهای ارزان قیمت

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: همه اذعان دارند که شهرداری مشهد در موضوع کشف‌رود عالی عمل کرده است.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، غلامحسین صاحبی در نطق پیش از دستور یکصدو پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با عرض خداقوت به پاکبانان برای رفت و روب و برف‌روبی شهر در هوای سرد چند روز گذشته، اظهار کرد: مدیریت شهری چهارم در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری کارهای زیادی انجام داده است.
وی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه رهبری احداث زائرسراهای ارزان قیمت بود که این کار توسط شهرداری مشهد آغاز و تعدادی نیز به بهره‌برداری رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: موضوع حل معضل حاشیه ‌شینی هم بارها از سوی رهبری به مسئولان تاکید شده بود و امام جمعه مشهد مقدس نیز تاکید داشتند که باید شیب خدمتی شهرداری به سمت حاشیه شهر تغییر یابد.
صاحبی ادامه داد: در حال حاضر همه اذعان دارند توجه ویژه‌ای در مدیریت شهری چهارم به حاشیه شهر شده است که باید برای این مهم از بسیج نیز باید برای مشارکت در احداث سالن‌های ورزشی تشکر کنیم. البته آنقدر مشکلات زیاد است که در چند سال قابل حل نیست.
وی با اشاره به اینکه مدیر عالی شهرداری در دوره قبل می‌گفت مگر ما برای حاشیه نشین‌ها کارت دعوت فرستاده‌ایم که حال به آنها خدمات ارائه دهیم، عنوان کرد: در حال حاضر نگاه به حاشیه شهر در شهرداری کاملا تغییر یافته است.
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه نطق پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته در موضوع محیط زیست هجمه‌های زیادی توسط تشکل‌های مردمی به دستگاه‌ها وارد شده اما همه اذعان دارند که شهرداری مشهد در حوزه کشف‌رود به عنوان یک موضوع مهم زیست محیطی، عالی عمل کرده است.
صاحبی بیان کرد: این مشکل ۲۰ سال بود که روح و روان مردم را درگیر کرده بود که در اولین دستورات کمیسیون خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: حدود ۲۰ کیلومتر از طول کشف‌رود که در محدوده شهر و پشت بافت پر شهر قرار دارد، در دستور بهسازی قرار گرفت که تاکنون ۱۷ کیلومتر از بستر و حریم کشف‌رود آزادسازی شده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اذعان کرد: بیش از ۱۵۰ موتور کف‌کش مستقر در کشف‌رود فاضلاب را به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌کرد که جمع‌آوری شد و ما تقریبا در محدوده متعلق به شهرداری به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.
صاحبی عنوان کرد: اما در بخش قبل و بعد از محدوده شهر کشف‌رود هنوز دغدغه وجود دارد. آب و فاضلاب با میلیاردها تومان تصفیه‌خانه احداث کرده است که فاضلاب‌ها را تصفیه کرده و دوباره در بستر کشف‌رود و در میان فاضلاب‌های خام رها می‌کند که این فاضلاب توسط آب منطقه‌ای هم به کشاورزان فروخته می‌شود.
وی افزود: دولت در سفر خود به مشهد وعده اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به کشف‌رود را داد که هنوز یک ریال از این مبلغ نیز به مشهد نیامده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: موضوع پلاسکو زنگ خطری را در سطح کشور به صدا درآورد. شاید قبلا به کار آتش‌نشانان توجه نمی‌کردیم ولی این موضوع فرصتی ایجاد کرد تا به فکر ایمنی در شهر باشیم.
صاحبی ادامه داد: برخی از پروژه‌ها و ساختمان‌های دولتی و حتی تعدادی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مجوزهای ایمنی آتش‌‌نشانی را ندارند که باید دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کند.
وی با طرح این سئوال که ما چقدر به فکر نیروی آتش‌نشان و تجهیزات آتش‌نشانی هستیم، تصریح کرد: چقدر به فکر تامین امنیت شغلی و جانی آتش نشانانمان هستیم. بخش خصوصی امنیت شغلی این نیروها را بر هم زده است و با وجود ابطال خصوصی‌سازی آتش‌نشانی اما هنوز برخی با لج‌بازی سعی در خصوصی نگه داشتن برخی ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارند.
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه در کشور با قراردادهای تامین نیرو ظلم زیادی به نیروها می‌شود، ادامه داد: در مشهد آتش‌نشانان ما ۱٫۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این رقم در شهرهای دیگر کشور حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است.
وی اذعان کرد: باید به حوزه نیازهای کارگری شهرداری بیشتر توجه شود. حدود یک‌سال است که کارگران خدمات شهری لباس مناسبی ندارند که با پیگیری‌های انجام شده در حال تهیه ۲ هزار و ۵۰۰ بادگیر خزدار برای کارگران خدمات شهری هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار