رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
  • کد خبر : 5654
  • چاپ خبر : رشد فرهنگی شیراز در سالی که گذشت بی نظیر بود
هاجری در گفتگو با شورانیوز

رشد فرهنگی شیراز در سالی که گذشت بی نظیر بود

مسئوول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز رضایت از اقدامات فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در سال ۹۵ به شورا نیوز می گوید: تقویت زبان ملی در حفظ وحدت و یکپارچگی کشور تاثیر فراوانی دارد.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، محمد رضا هاجری با بیان اینکه  ما در شهر سعدی و حافظ زندگی می کنیم اما بسیاری از دانش آموزان ما حتی نمی توانند یک شعر از این بزرگان ادبیات را کامل و درست بخوانند.
وی معتقد است: اگر بخواهیم که به عنوان یک شهر ادب و فرهنگ در تقویت و ترویج زبان فارسی نقشی داشته باشیم باید حداقل برنامه های مشاعره را در مهد کودک ها و کودکستان های شهر به صورت مستمر اجرا کنیم.
هاجری با ابراز نارضایتی از جای خالی مراکز حمایت و ترویج زبان و ادبیات فارسی بیان می کند: جای چنین مراکزی در شهر ما کاملا خالی مانده است و تنها صدا و سیمای استان در این زمینه فعالیت های مستمری به انجام می رساند.
این مقام مسئول ادامه می دهد: لازم است تا در بلوار بوستان که در حد فاصل آرامگاه سعدی تا باغ دلگشا قرار دارد، مرکز ترویج فرهنگ، زبان و ادب فارسی در شیراز راه اندازی شود.
وی اضافه می کند: شهرداری شیراز زمینی برای ایجاد این مرکز در نظر گرفته است و باید سایر مسئولان شهر نیز با توجه به اهمیت این طرح از آن حمایت گسترده ای به عمل آورند.
هاجری با تاکید بر موقعیت مکانی این منطقه از شهر می گوید: ۹۹ درصد مسافرانی که به شیراز سفر می کنند بازدید از آرامگاه سعدی را در برنامه خود قرار می دهند و راه اندازی یک کتابخانه تخصصی در این منطقه می تواند زمینه خوبی برای معرفی زبان فارسی به گردشگران فراهم کند.
مسئوول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز می افزاید: در این کتابخانه باید از فیلم و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای معرفی این ادبیات و فرهنگ غنی استفاده شود و زمینه ای برای مسافران فراهم شود تا این اشعار را بخوانند و حفظ کنند.
وی با ابراز نارضایتی از توجه به زبان فارسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی بیان می کند: در بیشتر رشته ها این زبان به عنوان یک درس عمومی و با تعداد واحد کم ارائه می شود اما باید به صورت تخصصی مورد توجه قرار بگیرد.
هاجری باور دارد: از آثار ادبی حافظ و سعدی می توان در حوزه سینما، تئاتر، انیمیشن و … در شیراز استفاده کرد تا زمینه ای برای فرهنگ سازی و تقویت مداوم از این زبان کهن ایجاد شود.
وی ادامه می دهد: در حال حاضر گروه ۱۴ معصوم در آرامگاه سعدی برنامه های تعزیه خوانی برگزار می کند اما فعالیت هایی در این قالب و محتوا باید در هتل ها و محله های مختلف شهر نیز برگزار شود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه می کند: زبان، واسطه ای است که ادیان و اقوام مختلف را در کشور به یکدیگر متصل می کند و وحدت یکپارچه به وجود می آورد.
هاجری تاکید می کند: اگز زبان فارسی دچار ضعف شود باید منتظر باشیم که هویت و منافع ملی ما نیز ضعیف شوند و اصالت کهن ما در معرض خطر قرار می گیرد.
وی با اشاره به سایر فعالیت های فرهنگی شیراز در سال ۹۵ می گوید: توسعه اماکن ورشی و فرهنگی، توسعه باغ های خانواده، سرای محلات، احیائ بافت تاریخی شهر و توجه به پارک های دراک و بام شیراز از موفقیت های امسال ما در شهر است.
این مقام مسئول ادامه می دهد: پیگیری برای ساخت سریال احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از فعالیت های خوب فرهنگی و مذهبی امسال است که تفاهم نامه نهایی آن تا فردا به منعقد می شود و در بودجه ۹۶ نیز برای ان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار