رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
  • کد خبر : 5651
  • چاپ خبر : تصویب طرح تفصیلی شیراز مهم ترین کارکرد کمیسیون معماری در شورای چهارم

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز رضایت از اقداماتی که در این حوزه انجام شده است می گوید: تدوین طرح تفصیلی و حریم شیراز، مهم ترین دستاورد این کمیسیون در دوره چهارم شوراست.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، سید محمد رضا دیهیمی بابیان اینکه  ۱۰ سال بود که طرح تفصیلی در شیراز معلق مانده بود اما اکنون در شورای چهارم تکمیل و محقق می شود که موفقیت قابل توجهی در حوزه مدیریت شهری به شمار می رود.
وی بیان می کند: طرح تفصیلی زیربنای ساخت و ساز شهری است که چشم انداز آینده شهر را نیز تعیین می کند اما به علت نیاز به بازنگری و انجام بررسی های مجدد زمان زیادی به طول انجامید اما اکنون با بازنگری و تدوین نهایی تصویب شده است.
دیهیمی تاکید می کند: با وجود این طرح، شهروندان برای برای انجام امور شهری خود نیاز به مراجعه متعدد به مشاور، اداره راه و شهرسازی، شهرداری و… نخواهند داشت.
وی تدوین طرح حریم شیراز را از دیگر دستاوردهای ارزشمند کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز می داند و می گوید: وسعت حریم شیراز، ۵ برابر مساحت محدوده آن است و از آنجا که شیراز در سال های اخیر با مهاجرت مردم از روستاها، شهرها و استان های همجوار مواجه بود، ساخت سازهای غیرقانونی و بدون مجاوز در این مناطق به انجام رسیده است.
دیهیمی می افزاید: با وجود طرح حرائم و محدوده، تمامی ساخت و سازهای حریم باید قانون باشند و از گسترش شهری که حاشیه نشینی آن پنج برابر محدوده شهری است جلوگیری می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار