رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
  • کد خبر : 5647
  • چاپ خبر : مدیریت شهری تبریز از حاشیه نشینان حمایت می کند

رئیس شورای اسلامی تبریز با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینان در این کلانشهر گفت: شهرداری و مجموعه شورای شهر ساکنان حاشیه‌نشین که در مکان‌های ناایمن و در مسیر سیل قرار دارند را با بودجه مجموعه خود به ساختمان‌های جدید منتقل می کنند.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، شهرام دبیری اظهار داشت: شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر با بودجه مجموعه خود، ساختمان‌هایی را احداث کرده و برخی ساکنان حاشیه‌نشین که در مکان‌های ناایمن و در مسیر سیل قرار داشته اند را به ساختمان‌های جدید منتقل کرده است، یعنی علاوه بر اجرای سیاست‌های تشویقی، خود نیز وارد این مساله شده است.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری تبریز در حفظ معماری ایرانی – اسلامی در سیما و منظر شهری در این کلانشهر اظهار داشت: در منطقه مرکزی تبریز که دارای بافت تاریخی و مذهبی است، الگوی خاصی متناسب با سبک ایرانی – اسلامی تعریف شده که براساس آن معماری شکل بگیرد.

دبیری ادامه داد: در قسمت‌های جدید شهر که در حال احداث است نیز این ضوابط را قرار دادیم تا بیشتر معماری ایرانی – اسلامی مورد توجه قرار گیرد؛ همانطور که این ضابطه در مورد ساختمان‌های شهرداری هم وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز همچنین در مورد ایمن سازی ساختمان ها و معابر اصلی کلانشهر تبریز هم گفت: در بحث ایمنی‌سازی از نظر ایمنی و استانداردسازی اقدامات خوبی توسط سازمان شهرسازی صورت می‌گیرد، برای نمونه در بحث آسانسورها مشکلاتی وجود داشته که با دستور دادستانی مورد توجه خاص قرار گرفت و نظارت بر این کار به‌خوبی صورت می‌گیرد. بعد از حادثه پلاسکو هم یک بخشنامه جدید به تمام ساختمان‌های مهم داده شده که مسائل ایمنی را به درستی انجام دهند که در غیر این صورت شهرداری از ادامه فعالیت آن ها ممانعت به‌عمل می‌آورد.

دبیری عنوان کرد: کاری که شهرداری تبریز انجام داده، همکاری در بازسازی بافت فرسوده است که با ایمنی هرچه بهتر این اقدامات صورت می‌گیرد که اگر این کار به صورت تجمیعی انجام گیرد، تخفیف‌های خوبی هم به افراد تعلق می‌گیرد تا مقاوم‌سازی در ساختمان انجام شود. ضمن اینکه در حاشیه‌ها و یا در جاهایی که ملک به صورت قولنامه‌ای است با دریافت تعهد به افراد پروانه ساخت می‌دهیم تا در صورت مواجهه با موارد تخلف بتوانیم برخورد کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن اشاره به کاهش روند اداری برای تسریع در فعالیت‌های شهروندان تبریزی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند پروانه ساختمانی در حد تراکم مجاز بگیرند، می‌توانند این کار را از طریق الکترونیکی انجام دهند ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که برخی افراد به تراکم مجاز خود قانع نیستند و درخواست‌های اضافی سبب شده که آن ها به شهرداری مراجعه کرده و همین مساله قدری بوروکراسی اداری را پیچیده کرده است.

دبیری با اشاره به معیارهای انتخاب چهره برتر صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: عملکرد درست هر مجموعه با توجه به آئین‌نامه‌های موجود بهترین معیار برای مردم است. ما نیز در تبریز در ساختمان‌هایی که توسط شهرداری احداث می‌شود، این ضوابط را چه از منظر مقاوم‌سازی و چه از منظر معماری به درستی رعایت می‌کنیم.

زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفند امسال است و هدایای چهره‏های برتر نیز در مراسمی در ۱۷ اسفند در تهران اهداء می‌شود.

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار