رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
  • کد خبر : 5631
  • چاپ خبر : انقلاب اسلامی ایران،‌ مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ملت ماست

عضو شورای شهر شیراز بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطف تاریخ و تبلور اراده امتی مومن و مجاهد برای حاکمیت ارزش های الهی در سراسر دنیاست.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، غلام مهدی حقدل در دویست ودومین جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت : ۱۷ بهمن ماه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام خمینی در سال۱۳۶۶ می باشد. پس از تشکیل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، مواردی به وجود می آمد که این دو نهاد با هم اختلاف نظر پیدا می‏کردند. حضرت امام نیز با درایت خود به منظور رفع این مشکل فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر کردند.
وی افزود : ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی نامگذاری شده است. در این روز جمعی از نظامیان متعهد نیروی هوایی به دیدار امام در مدرسه رفاه تهران رفتند و همبستگی خود را برای همیشه با ایشان اعلام کردند . در واقع یکی از گام های بلندی که در جریان انقلاب موجب ریشه کن ساختن حکومت پهلوی شد، همین حرکت شجاعانه نظامیان نیروی هوایی  بود که با اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی از آن به بعد، این روز با شکوه به نام روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
۲۰ بهمن ماه آغاز عملیات والفجر ۸ در منطقه  فاو می باشد . در این عملیات افتخار آفرین بسیاری از نیروهای ایرانی به ویژه استان فارس از رودخانه خروشان اروندرود گذشتند و شهر مهم فاو را در جنوب شرقی عراق فتح کردند. این عملیات به قدری غیرمنتظره و از لحاظ نظامی پیچیده و موفقیت‏آمیز بود که باعث اعجاب کارشناسان نظامی و سیاسی جهان و غافلگیری رژیم عراق شد. این عملیات با هدف فشار بر رژیم صدام برای پایان دادن به اشغال خاک ایران و تن دادن به جبران خسارت‏های وارد شده بر ایران انجام شد و برتری نظامی ایران بر عراق را در دفع تجاوز نظامی این کشور ثابت کرد.
وی با بیان اینکه ، ۲۱ بهمن ماه سالروز تولد عالم و دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. وی فیلسوف، متکلم، فقیه،ستاره‌شناس، دانشمند،ریاضیدان و منجم ایرانی سده هفتم بود. یاد این دانشمند ایرانی را گرامی می داریم.
۲۲بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم شاهنشاهی درسال ۱۳۵۷ می باشد. در این روز، ثمره خون های ریخته شده به بار نشست و درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه گذاری شد. انقلاب اسلامی ایران،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ملت ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطف تاریخ و تبلور اراده امتی مومن و مجاهد برای حاکمیت ارزش های الهی در سراسر دنیاست.
۲۲بهمن ماه به عنوان روزی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ایران است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ بود و امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش نمود. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، که در آن ملت انقلابی ایران، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست داده و چشم قدرتمندان را خیره ساختند. هر ساله مردم شریف و همهیشه در صحنه ایران اسلامی، استان فارس و شهر شیراز با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ثابت کردند که هنوز پشتیبان انقلاب و خون های پاک و مطهر شهیدان می باشند و برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی همواره در صحنه اند. از سوی اینجانب و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) و تمام شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، را محضر حضرت ولی عصر(عج الله)، مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران بویژه مردم شهید پرور، ولایت مدار شهر شیراز گرامی می داریم و از تمام مردم مومن و ولایتمدار شیراز می خواهیم تا با حضور پرشور  و انقلابی خود در راهپیمایی ۲۲بهمن ماه ۱۳۹۵ همواره حمایت خود را از انقلاب اسلامی فراهم نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار