رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
  • کد خبر : 5611
  • چاپ خبر : تداوم فعالیت های فرهنگی به ایفای نقش جدی مردم وابسته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروزه عده ای تنها مشکلات شهر و کشور را می بینند و سرانجام نمی توانند اقرار کنند که کشور در کنار ضعف هایی که دارد دارای پتانسیل های بسیار زیادی است.

به گزارش شورانیوز از مشهد، محمد کمال سرویها در بازدید از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی اظهارکرد: ایفای نقش مردم در فعالیت های فرهنگی سبب تداوم و توسعه فرهنگ در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه تغییر رویکرد شهرداری در رابطه با واگذاری کار به تشکل های مردمی بسیار قابل تقدیر است گفت: تا زمانی که شهرداری ها بخواهند حمایت و اجرای فعالیت های فرهنگی را به تنهایی در دست بگیرند تشکل های مردمی ما تقویت نمی شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه به هر غرفه ای که سر می زدیم سبب خوشحالی و مسرت ما بود که یک فرد تشکلی برای ما توضیحاتی را ارائه می داد و می توان گفت که یکی از پتانسیل های اصلی این نمایشگاه حضور افراد محله در غرفه های خودشان بود.
سرویها تصریح کرد: در فعالیت های فرهنگی هرکاری را که با مردم انجام بدهیم تداوم دارد اما اگر بدون مردم این کارها را انجام دهیم امکان دارد مدیریت بعدی اعتقادی به آن فعالیت نداشته باشد و از ادامه آنها جلوگیری کند.
وی عنوان کرد: اولویت ها در این نمایشگاه به خوبی شناسایی شده بود؛ مثلا به اشتغال به خوبی توجه شده همچنین در این نمایشگاه بحث اشتغال زایی زنان خانه دار را به خوبی شاهد بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به توجه ویژه به فرهنگی ایثار و شهادت در این نمایشگاه گفت: معرفی تمامی شهدای هر محله در این نمایشگاه قابل تقدیر بود زیرا در این نمایشگاه تمامی شهدا مورد تقدیر قرار گرفتند و بحثی از شهدای شاخص و غیر شاخص وجود نداشت زیرا کسی نمی تواند جایگاه شهید را مشخص کند و هر شهید در برابر خداوند دارای جایگاهی خاص است.
سرویها افزود: حضور گروه های سرود بسیار خوب در این نمایشگاه نشان داد که ما در زمینه شعر و اهنگ انقلابی با پیشرفت های بسیار خوبی مواجه شده ایم؛ گاهی برای اجرای یک سرود انقلابی از صدا و سیمای تهران گروه سرودی به مشهد می آمد اما طبق گزارشاتی که به بنده دادن هم اکنون ۷۰ گروه سرود در شهر مشهد به صورت حرفه ای در حال فعالیت هستند.
وی با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مساجد مناطق محروم گفت: اگر بتوانیم که مساجد مناطق محروم را به این نمایشگاه ها بیاوریم قطعا این کار سبب تشویق مساجد دیگر شده و می تواند به عنوان یک الگو برای سایر مساجد مطرح شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب مساجد ما ۲۴ ساعته بود و همه مردم تمامی فعالیت های روزمره خود را در مسجد انجام می دادند و امروز شاهدیم که پس از ۳۸ سال یک سری از ارزش های خود را که در گذشته وجود داشت و در دو  و سه دولت به فراموشی سپرده شده بود دوباره در مسجد در حال احیا شدن هستند.
سرویها گفت: امروزه بسیاری تنها مشکلات شهر و کشور را می بینند و سرانجام نمی توانند اقرار کنند که کشور در کنار ضعف هایی که دارد دارای پتانسیل های بسیار زیادی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار