رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر : 5601
  • چاپ خبر : ضرورت احداث زیرگذر به‌جای پل عابر پیاده در مسیرهای تردد برق فشارقوی

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه چگونگی احداث پل عابر پیاده در مسیرهای دارای سیم‌های برق فشارقوی به یکی از معضلات کشور و شهر قزوین تبدیل‌شده است گفت: در چنین نقاطی احداث زیرگذر به‌جای پل جواب‌گو خواهد بود.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات پارلمان محلی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری و کد مربوط به طراحی و جانمایی پل‌های عابر پیاده اظهار کرد: چگونگی احداث پل عابر پیاده در مسیرهایی که سیم‌های برق فشارقوی عبور کرده است، به یکی از معضلات کشور و شهر قزوین تبدیل‌شده و بنابراین در چنین نقاطی احداث زیرگذر نسبت به پل نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

وی افزود: اگر به‌جای پل و روگذر، زیرگذر و جان‌پناه در شهر احداث شود، دیگر شاهد روند نامطلوب نخواهیم بود چراکه عده‌ای به‌جای عبور از پل، از نرده‌های وسط خیابان عبور می‌کنند که چنین اقدامی را در خیابان نوروزیان و دوراهی همدان می‌توان دید.

چگینی با اشاره به اینکه عدم جانمایی و ساخت پل‌های نامناسب عابر پیاده مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: این مشکلات تاکنون باعث تصادف و فوت بسیاری از افراد شده است که به‌عنوان نمونه سال ۹۱ در قزوین ۱۷ عابر پیاده به‌واسطه تصادف با ماشین فوت کردند کهتنها ۹ نفر از آن‌ها در بلوار نوروزیان دچار حادثه شدند.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای شهر قزوین در پایان گفت: بنا بر برآورد بیمه مرکزی در حال حاضر، پس از فوت هر فرد تا زمانی که فرزند به سن تکلیف برسد دو میلیارد تومان هزینه و خسارت مالی و عاطفی به همراه دارد که با این احتساب، به شهروندان شهر قزوین تنها بر اساس تصادفات صورت گرفته در نوروزیان ۱۸ میلیارد تومان آسیب و خسارت واردشده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار