رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
  • کد خبر : 5435
  • چاپ خبر : اداره شهر باید از دست مدیران سنتی خارج شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: رشد و توسعه روزافزون کمی شهرها و اماکن و ابنیه شهری با سرعت فزاینده، اداره امور شهرها را از دست مدیریت سنتی خارج کرده و مدیران برنامه‌ریز آینده ‌نگر و کارآمد را می‌طلبد تا در زندگی شهری با ایجاد رفاه، آسایش و امنیت زندگی ایده‌آل شهروندان را رقم زنند.

به گزارش شورانیوز از همدان ؛ کامران گردان، که در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: امروزه برای دستیابی به توسعه پایدار، رفاه اجتماعی و اعتلای کیفیت زندگی راهی جز ایجاد الفت بین صنعت و شهر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه توسعه پایدار شهری امروزه به جای تاکید بر جداسازی صنایع از شهرها بیشتر توصیه می‌شود که زمینه‌ها و پیش‌شرط‌های لازم برای ایجاد هماهنگی میان محیط شهر و صنعت از طریق تکامل تکنولوژی، توسعه تمهیدات کالبدی، گسترش طراحی شهری و ساماندهی فضایی فراهم شود.

گردان با اشاره به اینکه با گشترس شهرها معضلاتی در حاشیه شهر ایجاد شده است گفت: باید وضعیتی ایجاد کرد تا ساکنان این مناطق از آلودگی آسوده شوند.

وی تصریح کرد: بازدیدهای مستمر از مناطق حاشیه شهر انجام شده و به دنبال این بودیم تا مراکز غیرقانونی و غیر مجاز در این زمینه را پلمب کنیم.

عضو شورای شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای آلاینده و مراکز غیرمجازی که توسط اداره کل نظارت و بازرسی شهرداری همدان پلمب شده بود به صورت غیرقانونی راه‌های دسترسی دیگری ایجاد کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
گردان یادآور شد: با نیم نگاهی به محیط اطراف متوجه آلودگی‌های مختلفی از قبیل آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و ترافیکی می‌شویم که این آلودگی‌ها عمدتا نشات گرفته از همان زندگی شهری و صنعتی است.

وی افزود: تلاش برای رفع این مشکلات از یک سو و همچنین نیاز شهری به این مشاغل از طرفی دیگر، متولیان اداره امور شهرهای بزرگ و صنعتی را بر آن می‌دارد تا ضرورت و لزوم ساماندهی مشاغل شهری را احساس و اتخاذ تدبیر کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مراکز غیرقانونی نگهداری دام در کوی خضر با ۲۰ سال سابقه پلمب شده است، گفت: همچنین ۸۵ درصد انبارهای غیربهداشتی ضایعات در مناطق ۲، ۳ و ۴ شهر همدان پلمب شده است.

وی ادامه داد: صددرصد عملیات سوزاندن ضایعات ام دی اف کاران در منطقه ۳ شهر همدان پلمب شده و اجازه فعالیت به آنها داده نمی‌شود.

گردان با بیان اینکه با تلاش اداره کنترل و نظارت ۹۰ درصد مراکز غیرقانونی شارژ کپسول خودرو و ۹۰ درصد مراکز غیرقانونی نگهداری دام در کوی ولیعصر پلمب شده است، گفت: هنوز اقدامی در راستای جلوگیری از مشاغل کارگاهی در سطح محیط مسکونی و ۳۲ واحد مصالح فروشی نشده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار