رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
  • کد خبر : 5432
  • چاپ خبر : تدوین پیوست‌های مطالعاتی پروژه‌های عمرانی در اولویت قرار گیرد

رییس مرکز مطالعات شورای شهر همدان بر تدوین پیوست‌های مطالعاتی پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری همدان تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از همدان ، ابراهیم مولوی در بازدید از روند تکمیل و تجهیز فرهنگسرای ولایت خضر اظهار داشت: داشتن پیوست‌ها، مطالعات و بررسی‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و زیست‌محیطی پروژه‌های شهرداری باعث جلوگیری از هدررفت منابع، افتتاح نیمه تمام و غیراصولی پروژه‌ها می‌شود.

وی افزود: در این شرایط بد اقتصادی شهرداری نسبت به ساخت و گسترش بناها و مراکز تفریحی و فرهنگی در مناطق مختلف شهر و پهنه جغرافیایی گسترده کلان شهر همدان اهتمام ورزیده است.

مولوی تصریح کرد: شورای چهارم ‌شهر همدان در راستای اجرای وظایف ذاتی و نظارتی خود اقدام به تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا کرد که بر این اساس مقرر شد تمامی‌ طرح‌های توسعه‌ای عمرانی فرهنگی که در راستای گسترش فضاهای کالبدی شهری و توسعه پایدار شهری انجام می‌شود  بایستی دارای پیوست‌ها، مطالعات و بررسی‌های علمی‌، پژوهشی، فرهنگی و زیست محیطی باشد.

وی بیان کرد: در این بررسی‌ها و پژوهش‌ها تمامی‌ عوامل تاثیرگذار در به ثمر رسیدن و استفاده بهینه شهروندان همدان از اینگونه مراکز مورد بررسی قرار گرفته و میزان نفوذپذیری با تاثیرات بر حوزه نفوذ و میزان کارآیی آن سنجیده می‌شود که این امر می‌تواند با توجه به کمبود منابع مالی اولویت بندی‌های اصلی و اساسی را  در پی داشته باشد و باعث جلوگیری از هدررفت منابع و افتتاح نیمه تمام و نیز اصولی پروژه‌ها شود.

عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: برای جانمایی و مکانیابی پروژه‌های فنی، عمرانی، فرهنگی، زیست محیطی، خدمات شهری و حمل و نقل شهری و غیره باید طرح تفضیلی مصوب شهر همدان و سرانه‌های تعیین شده آن مدنظر برنامه‌ریزان و مدیران شهری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار