رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر : 5320
  • چاپ خبر : بازیهای سیاسی و “کاسبان پلاسکو”
عضو شورای شهر شیراز

بازیهای سیاسی و “کاسبان پلاسکو”

حادثه پلاسکوی تهران درس عبرت است، برای پیشگیری و نباید با بازیهای سیاسی و بعنوان کاسبان پلاسکو، شهرداری تهران و دیگر کلانشهر ها را در بازیهای سیاسی جناجی و باندی هزینه و تخریب و تحریف نمود.

به گزارش شورانیوز از شیراز، محمد رضا هاجری با انتقاد از جوسازی های سیاسی در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو از جوسازان با عنوان “کاسبان پلاسکو” نام برد.

متن سخنرانی پیش از دستور رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز را در ادامه بخوانید

۱- شکوه جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران، روز به روز پر فروغ تر رخ می نماید، انرژی متراکم جهان اسلام در حال آزاد شدن و سنگرهای کلیدی جهان یکی پس از دیگری فتح خواهد شد و این نشان از سرزندگی و بالندگی انقلاب اسلامی ایران است، ریزش ها و رویش ها طبیعی است اما رویش ها آنقدر گسترده و فراگیر بوده که روح انقلابی گری در نسل سوم انقلاب  در حال تبدیل شدن به الگوی جهانی به پیش می رود، همچنان امت انقلابی ایران اسلام خود را مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی دانسته و از روحیه طلبکارانه و کاسبکارانه به شدت پرهیز می نماید. انگیزه الهی انقلاب اسلامی و وحدت  کلمه  حول  محور آن انگیزه این انقلاب را از دیگر انقلابهای جهان همچون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب ۱۷ اکتبر روسیه، انقلاب چین، ژاپن و الجزایر متمایز ساخته، چون پیامش الهی و منطبق با فطرت انسان ها است جاذبیت اثر گذاری خود را همچنان حفظ و صیانت نموده است، مفتخریم که در پرتو چنین انقلاب الهی و رهبری پیامبر گونه امام و رهبری با عزت و سر بلندی زندگی می کنیم و اگر هستی خود را فدای آرمانها و ارزشهای این انقلاب نمائیم،  بدان افتخار و ارزشمند خواهد بود.
۲- گرچه حادثه تلخ و ناگوار پلاسکوی تهران تازیانه های غم و اندوه و مصیبت را بر پیکر همه فرود آورد، اما حماسه آتش نشانها در عقول و قلوب امت یادگاری  ماندگار و جاودان بر جای گذاشت. بزرگترین افتخار آتش نشانها آن است که خداوند متعال در قرآن کریم و در جریان  به آتش انداختن شیخ الانبیاء حضرت ابراهیم (ع) در قامت و خصال آتش نشان وارد شده، آتش نمرودیان را بر ابراهیم سرد و سلامت می گرداند.
حادثه پلاسکوی تهران درس عبرت است، برای پیشگیری و نباید با بازیهای سیاسی و بعنوان کاسبان پلاسکو، شهرداری تهران و دیگر کلانشهر ها را در بازیهای سیاسی جناجی و باندی هزینه و تخریب و تحریف نمود.
۳- کسب مقام برتر بسیج رسانه فارس در کشور را به خیل خبرنگاران با صفای بسیجی تبریک عرض نموده ، امیدوارم روحیه بسیجی، انقلابی و جهادی روز به روز در حوزه رسانه ها افزایش یافته و با همین روحیه افتخار آمیز ضمن خبر رسانی صادقانه با صفای دل و خلوص نیت در حوزه سبک فعالیت عزت مدارانه در روش و منش تبدیل به الگوی جهانی شوند.
۴- در آستانه تصویب بودجه سال ۹۶ شهرداری شیراز صادقانه اعلام می کنم چنانچه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعلت مشکلات مالی دولت توان ساخت تالار سعدی و تالار شهر را ندارند، زمین دو مجموعه را که اولی متعلق به شهرداری است ، تحویل تا از طریق بودجه سال ۹۶ با همت و حمایت اعضای محترم شورا و شهرداری هر دو مجموعه را تحت مدیریت شهرداری ساخته و برای استفاده تقدیم به هنرمندان عزیز و بزرگوار شیراز نمائیم. انتظار طولانی مدت هنرمندان فرهیخته روح و روان ما را سوهان کشی می کند چنانچه بتوانیم با همکاری عزیزان این دو پروژه را به سرانجام برسانیم، افتخار دیگری در کارنامه درخشان شورا و شهرداری ثبت و ماندگار خواهد ماند.
۵- از استاندار محترم فارس درخواست دارم با دعوت از وزیران کارآمد سابق و اسبق فارسی به همراه استانداران و نمایندگان و شهرداران ادواری فارس و به ویژه شیراز از تجربیات، طرح ها و پیشنهادات راهگشای عزیزان بهره برده شود. حیف است تجربیات ارزنده و دغدغه و دلسوزی آنها نسبت به استانشان مورد استفاده قرار نگیرد. مشارکت در عقول پخته آنها عامل می شود، ناکامی های موجود در جذب سرمایه گذاری و ارائه طرحهای کاربردی و  تعطیلی کارخانجات اصلاح و به سرانجام برسد.
در این امر مهم شورا و شهرداری شیراز می تواند تمام قد مشارکت نموده و همدل و همراه از منافع و مصلحت فارس و استفاده از تجربیات گرانقدر تمامی فارسیان صیانت نماید.
۶- از آنجائیکه شورا و شهرداری شیراز قصد دارند در سال ۹۶ پروژه بزرگ مجموعه فرهنگی – ورزشی ۳۰۰۰ نفره را در شیراز کلید بزنند و دریف بودجه ان مشخص شده، از تمامی فرهیخته گان این عرصه تقاضا دارم طرح ها و پیشنهادات خود را به کمسیون فرهنگی اجتماعی شورا ارائه دهند تا مورد استفاده قرار گیرد.
۷- علی رغم بی مهری متولیان جشنواره فیلم فجر در شیراز نسبت به شورا و شهرداری شیراز از دبیر شورای فرهنگ عمومی درخواست داریم کلیه مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به کمسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز تحویل تا بعضی مصوبات اجرا نشده را همچون طرح مسجد محوری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همت و حمایت شورا و شهرداری عملیاتی نمائیم.
۸- به قول ریاست محترم شورای اسلامی استان فارس، چرا فارسی که نان آور کشور بوده، امروز محتاج آب است؟
سؤال بی پاسخ را با اتصال فارس به دریا و انتقال آب خلیج فارس به فارس جبران کنند و نگذارند فارس در قلّه بر اثر سوء مدیریت ها روز به روز تنزل پیدا نماید، بدون شک فارس باید توسط فارسیان به قلّه برگردد و این توقع را از دولت تدبیر و امید داشته و داریم.
۹- با توجه به راه اندازی نهضت مسجد سازی در شورا و شهرداری از عزیزان اوقاف ، راه سازی و مسکن و منابع طبیعی درخواست دارم به این نهضت بپیوندند تا در پرتو همکاری مشترک وهمدلی و همراهی کمبود
های فضای فرهنگی – مذهبی شهر مقدس شیراز را برطرف و در کنار مشارکتهای مردمی به اندازه توان ، پناهگاه و پشتوانه عملی مساجد و حسینیه های شهرمان باشیم.
۱۰- برخود فرض میدانم از زحمات و تلاشهای شبانه روزی شهرداری در تهیه به موقع لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری شیراز تقدیر و تشکر نمایم. بدون شک محوریت آقایان دکتر طالب نژاد و مهندس راضی می بایست به صورت ویژه دیده شده و مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند. از شهردار محترم شیراز تقاضا دارم هرگونه صلاح می دانند از زحمات عزیزان تقدیر نموده تا برنامه پنج ساله جدید را به بهترین وجه ممکن به سرانجام برساند.
۱۱- نبود و کمبود پارکینگ در اماکن گردشگری همچون آرامگاه سعدی و آرامگاه حافظ، باغ ارم و دلگشا، مسجد نصیر الملک و نارنجستان قوام و  نشان می دهد علی رغم شعارهای پر رنگ در حوزه گردشگری ، نسبت به زیرساختهای اولیه گردشگری عقب مانده می باشیم. مشارکت همه ادارات و سازمانهای مدیریت شهری و شهرداری می تواند به این معضل و مشکل اولیه گردشگری پایان دهند اما گویا همه منتظر هستند دیگران اینکار را انجام دهند و سازمانی هم به تنهایی  وارد نمی شود تا این معضل و مشکل را حل نماید.
چنانچه صد در صد ورود  گردشگران به شیراز  افزایش یابد  و بخواهند از اماکن گردشگری  استفاده کنند ، با کدام پارکینگ مناسب ؟! لازم است معاونت زیارت و گردشگری استانداری فارس با تشکیل کارگروهی کار آمد و با مشارکت عادلانه همه دستگاه ها و بودجه شهری ، استانی  و ملی این معضل شهری در اطراف اماکن زیارتی و گردشگری را اصلاح کنند و گرنه  با شعار گردشگری بدون توجه به ابتدایی ترین زیر ساخت های گردشگری راه به جایی نخواهند برد .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار