رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر : 5263
  • چاپ خبر : “پرواز تا بی نهایت” با یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال اجرا شد
شهردار منطقه4 شیراز در گفتگو با شورانیوز

“پرواز تا بی نهایت” با یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال اجرا شد

زیباسازی ورودی ها، محله ها، پل ها و معابر شهر از اهدافی است که در پروژه های شهرداری شیراز مورد توجه قرار گرفته است و شهرداری منطقه ۴ نیز در اجرای این طرح گام های موفقی برداشته است

به گزارش شورانیوز از شیراز، فرزاد رئیس زاده، شهردار منطقه ۴ شیراز با اشاره به اتمام زیبا سازی پل امام حسن مجتبی(ع) می گوید: این طرح که مساحت ۲۳۰ متر مربع برر روی ۴ دیواره پل را در بر گرفته است یک تکنیک فلزکاری برجسته زیباست که در بلوار امیر کبیر در یکی از ورودی های اصلی شهر به اجرا درآمده است.
وی ادامه می دهد: این طرح زیباسازی با نام “پرواز تا بی نهایت” با هزینه کرد یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال اجرا شده و به دلیل تردد رزمندگان اسلام از این مسیر این نام را به خود اختصاص داده است.
وی که شیراز را دارای قابلیت تبدیل به موزه شهر می داند اضافه می کند: در حال حاضر این ورودی یکی از مسیرهای گردشگری اصلی شیراز به عنوان مسیر عبور کاروان های سالانه راهیان نور به جنوب کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس زاده بیان می کند: این وضعیت موجب ایجاد خاطره وارزش معنوی برای این راه شده و این مسیر را به مسیر مهمی در صنعت گردشگری شیراز مطرح کرده است.
شهردار منطقه ۴ شیراز ادامه می دهد: مجسمه ها، دیوارنگاری ها و دیوارنگاری اجرا شده در پل امام حسن مجتبی (ع) در فضای شهری بهترین وسیله انتقال پیام هستند که یک پیام انسانی نیز به جامعه منتقل می کنند.
وی باور دارد: هر اثرهنری پیامی دارد که اگر از آنها در فضای شهری استفاده کنیم آن پیام هزاران بار در طول یک روز منتقل و سبب تفکر و تعقل بیننده می‌شود.
رئیس زاده به یکی دیگر از پروژه های این منطقه در تامین زیبا سازی شهر اشاره می کند و می گوید: طرح کوچه پارک با ۴ میلیارد ریال هزینه در کوچه ۸ شهرک ایثارگران پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و با هدف گسترش فضای سبز شهری، اجتماعی و بالا بردن سطح رفاه اجتماعی شهروندان انجام شده است.
وی ادامه می دهد: اجرای کوچه پارک در کوچه ۸ شهرک ایثارگران در بلوار امیر کبیر شیراز، کوچه را از مکانی که صرفا برای تردد استفاده می شود خارج کرده است و باعث ایجاد فضایی مناسب برای گرد هم آمدن افراد جامعه ،تبادل افکار و تعاملات اجتماعی می شود.
رئیس زاده اضافه می کند: بستر سازی در یک منطقه ایمن و آرام برای رفع نیاز کودکان به بازی، ایجاد فضای سالم برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها و ایجاد امنیت روانی سالمندان از تاثیرات آتی اجرای کوچه پارک است.
پیشرفت موفق المان ورودی شهر
یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۴ که در زیباسازی شهر نیز تاثیر خوبی دارد می گوید: پروژه المان ورودی شهر بر اساس زمان بندی مشخص شده پیش رفته است.
«زین العابدین عرب» ادامه می دهد: ساماندهی وضعیت ورودی های شیراز از شورای دوم و سوم مطرح شده بود و پروژه ورودی شهر شیراز از سمت جاده بوشهر حدود ۴ سال پیش شروع شد و اکنون به مرحله خوبی رسیده است نام نورالشهدا را به خود اختصاص می دهد.
وی با اشاره به مشکلات و سختی هایی که در اجرای این پروژه وجود داشت بیان می کند: روان بودن کوه،کوه بری و خاکبرداری،استحکام بخشی زیرساخت ها و … از این موارد بود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است: اجرای مطلوب و موثر این پروژه عمرانی در ورودی شهر باید الگوی سایر طرح های شهر قرار داده شود.
عرب تصریح می کند: دراطراف این پروژه ساختمان های متعددی از جمله نمازخانه، رستوران، سرویس بهداشتی،پارکینگ و سالن بازی کودکان درحال احداث است تا این ورودی شهری را همچون دروازه قرآن به یک قطب گردشگری تبدیل کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار