رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر : 5260
  • چاپ خبر : جاى خالی شورا و شهردارى در سند معمارى شهرها
رئيس شوراى اسلامى شهر اصفهان:

جاى خالی شورا و شهردارى در سند معمارى شهرها

رئیس شوراى اسلامى شهر اصفهان با بیان اینکه سند معمارى کلانشهرها هفته گذشته در شوراى عالى انقلاب فرهنگى مصوب شد ابراز داشت: این سند با مشارکت وزارت راه و شهرسازى و ارکان دولتى تدوین شده و اثرى از شورا و شهردارى ها در آن نیست.

به گزارش شورا نیوز از اصفهان، رضا امینى پیش از ظهر شنبه در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنى شوراى اسلامى شهر اصفهان با اشاره به در پیش رو داشتن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: ضرورى است که جشن ها و برنامه هاى در نظر گرفته شده در این ایام در همه مناطق و محلات شهر اصفهان به صورت عادلانه برگزار شود.
وى با بیان اینکه سند معمارى کلانشهرها هفته گذشته در شوراى عالى انقلاب فرهنگى مصوب شد ابراز داشت: این سند با مشارکت وزارت راه و شهرسازى و ارکان دولتى تدوین شده و اثرى از شورا و شهردارى ها در آن نیست.
رئیس شوراى اسلامى شهر اصفهان ادامه داد: ممکن است در آینده در مسیر اجرا این سند با مغایرت هایى روبرو شود.
وى با اشاره به اینکه از ١۵ اسفند ماه به مناسبت ورود مهمانان نوروزى همه مجوزهاى حفارى سطح شهر حذف مى شود، تصریح کرد: برخى طرح هاى عمرانى در این دوران فعال خواهد بود که از آن جمله مى توان به بى آر تى شرق به غرب، عملیات هاى خیابان لاهور، حمزه و آل محمد و دوربرگردان هاى میدان احمد آباد اشاره کرد که ضرورى است شهردارى بهره بردارى از آنها را تسریع بخشد.
امینى در ادامه به اجراى سیستم مکانیزه در پنج منطقه از شهردارى اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: ضرورى است که در دیگر مناطق شهردارى نیز این طرح به اجرا درآید.
وى با بیان اینکه محاسبات مالى در ١٢ منطقه از شهردارى اصفهان اجرایى مى شود، تصریح کرد: هنوز سه منطقه شهردارى اصفهان از اجراى این طرح عدول مى کنند و ضرورى است که آنها نیز به این روند تمکین کنند.
رئیس شوراى اسلامى شهر اصفهان همچنین به لزوم توجه شهردارى به تخصیص بودجه ساخت و توسعه مساجد تاکید کرد و بیان داشت: دو میلیارد تومان در این زمینه در بودجه ٩۵ در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص نیافته است.
وى همچنین به لزوم توجه اعضاى شوراى شهر و شهردارى اصفهان نسبت به رفع ابهامات از ذهن شهروندان تاکید کرد و ابراز داشت: باید همه تلاش خود را در راستاى تبدیل شوراى شهردارى به شوراى اسلامى شهر بکار گیریم.
امینى همچنین به لزوم توجه شهردارى نسبت به خط کشى هاى درست خیابان ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار