رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
  • کد خبر : 5208
  • چاپ خبر : افق جشنواره عکس فیروزه باید جهت‌گیری بین المللی داشته باشد

شهردار تبریز گفت: جشنواره عکس فیرزوه باید در جهت‌گیری بین‌المللی پیگیری شده وتمدن و تاریخ شهر تبریز را درمیان سایر ملل مطرح کند

به گزارش شورانیوز از تبریز ، دکتر صادق نجفی در مراسم اختتامیه جشنواره عکس فیروزه، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: جشنواره عکس فیروزه، پس از شش دور برگزاری، امروز به جایگاه مناسبی در تقویم فرهنگی کشور دست یافته و با حضور بیش از ۴۹۰ هنرمند عکاس از قریب به اتفاق استان‌های کشور، به یک رویداد مهم و سالانه هنری تبدیل شده است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های بین‌المللی در افق تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: معتقدم با توجه به پیشتازی فرهنگی شهر تبریز در طول سده‌های مختلف تاریخی، تمدن کهن این شهر باید بیش از پیش در میان سایر جوامع تبیین شود؛ از این رو مدیران و مجریان جشنواره باید با استفاده از تجربه گرانسنگ این هفت دور، هشتمین دور برگزاری فیرزوه را در یک سطح بین‌المللی مورد توجه قرار دهند.

شهردار تبریز به استقبال گسترده عکاسان و هنرمندان از جشنواره فیرزوه اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، با گنجایش میزبانی همزمان ۲ هزار نفر و پیش‌بینی بخش‌های ویژه جنبی و کارگاهی، در چند ماه آتی شاهد برطرف شدن یکی از نیازهای قدیمی شهر تبریز در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

دکتر نجفی با تاکید بر این که آثار برگزیده باید نشر عمومی داشته باشد، بر لزوم ارائه گلچینی از بهترین آثار جشنواره در دانشگاه‌ها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و سایر مراکز فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موزه‌های تخصصی بخشی از تدارک بین‌المللی شهر تبریز است، از این رو در آینده‌ای نزدیک شاهد تاسیس موزه مشاغل و موزه تجارت خواهیم بود؛ بعلاوه مصمم هستیم تا با همکاری پیشکسوتان عکاسی، موزه عکاسی را نیز در شهر تبریز داشته باشیم.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با یادگار گران‌قدر امام راحل(ره)، موزه آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره)،از دستاوردهای ماندگار  ۲۰۱۸ در تبریز خواهد بود.

شهردار تبریز همچنین با تقدیر از دست‌اندرکاران و مجریان جشنواره گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری و فعالان عکاسی تبریز، سرمای تبریز را با این رویداد فاخر فرهنگی و هنری، گرمی بخشیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار