رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
  • کد خبر : 5193
  • چاپ خبر : ارتقاء جایگاه شوراها ضرورتی برای پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردمی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر خواهان پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم باید جایگاه شوراها ارتقا یابد به این دلیل که برخی از این مطالبات مردمی ممکن است به جا باشد اما اختیارات محدود شوراها مانع حل آن ها می شود.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها اظهار کرد: قبل از هر کاری باید چگونگی  جایگاه شورا ها را پیدا کنیم چرا که این مسأله از نکات قابل توجه در روند کاری شوراهاست و در همین راستا باید هر مسأله که تهدیدی برای آن محسوب می شود به فرصت تبدیل کرد.
به گفته وی شوراها ۲۰ سال پس از قانونی شدن جایگاه خود تاسیس شدند که همین تاخیر در تاسیس آنها موجب شده تا در سلسله مراتب اداری کشور جایگاه مطلوبی نداشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مطالبه گری های مردم از این نهاد، اذعان کرد: اگر خواهان پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم باید جایگاه شوراها ارتقا پیدا کند به این دلیل که برخی از این مطالبات مردمی ممکن است به جا باشد اما اختیارات محدود شوراها مانع حل آن ها می شود.
وی با اشاره به ایجاد فضای بی اعتمادی در جامعه در صورت عدم پاسخگویی مناسب به مطالبات مردمی، عنوان کرد: مراکز پژوهشی شوراها باید به این موضوع بیندیشند که چگونه می توان جایگاه شورا هارا ارتقا داد چراکه ایجاد فضای بی اعتمادی به اصل نظام ضربه خواهد زد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با  تاکید بر اینکه افرادی که به شورای شهرها ورود پیدا می کنند باید از اهلیت کافی برخوردار باشند، گفت: بعضی از افرادی که به شوراها ورود پیدا کردند از اهلیت و تخصص کافی برخوردار نیستند و با بعضی از رفتارها و صحبت های خود به شوراها لطمه می ز نند به طوری که چنین رفتارهایی باعث شده تا پس از قوت شوراها و افزایش تعداد آنها دوباره شاهد کاهش جمعیت و اختیارات شوراها باشیم.
وی معتقد است: برخی از افراد هم پس از انتصاب در جایگاهی از شورا، از پاسخ گویی ها اجتناب می کنند، گویا با فرمان مدیر کلی به این مقام رسیدند.
امینی یکی از وظایف شوراها را نظارت بر سازمان های وابسته به شهرداری بیان کرده و گفت: سعی کردیم این وظیفه را در حد مطالبه گری از سازمان های دیگر توسعه داده تا به خوبی حقوق مردم را به  احقاق کنیم.
وی از بروز خودبرتر بینی های شهری به عنوان یکی از فتنه هایی که ممکن است در بین مدیران شهری رخنه کند سخن گفت و تصریح کرد: متاسفانه همانطور که شاهد هستیم هر شهری مدعی موفقیت در زمینه ای موفق است، البته این مسأله خوبی است که هر شهری در زمینه ای موفق باشد اما باید توجه داشت که این مسائل باعث می شود به شهرها بر اساس عدالت بودجه تخصیص داده نشود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مراکز پژوهشی نه تنها باید در درمان مشکلات شهری کوشا باشند بلکه باید پیشگیری های لازم برای وقوع مشکلات را انجام دهند خاطرنشان کرد: در صورتی که شوراها حذف شوند واسطه ای از حکومت برای تحقق مطالبات مردم وجود نخواهد داشت و در این صورت مطالبات مردم از رأس نظام که رهبر معظم انقلاب است خواسته می شود که این مسأله  به طورحتم زیبنده نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار