رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر : 5179
  • چاپ خبر : مراکز پژوهشی شوراهای شهرها بازوان فکری و مشورتی آن‌ها هستند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مراکز پژوهشی شوراها بازوان فکری و مشورتی شوراهای شهرها برای تصمیم‌گیری‌های کلان هستند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، براتعلی خاکپور صبح امروز در نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به حاکمیت نوین شهری اظهارکرد: شورای اسلامی شهر مشهد در دوره دوم خود اقدام به تأسیس مرکز پژوهشی شورا کرد.

وی افزود: به دلیل پیشکسوت بودن مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، این مرکز همواره مورد مراجعه شوراهای دیگر کلان‌شهرهای کشور بوده تا با تبادل تجارب و تبادل نظر به پیشرفت کلان‌شهرها کمک شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از تأسیس دبیرخانه مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، نشست‌های تخصصی آن به صورت دوسالانه با تشکیل کارگروه‌های پژوهشی مختلفی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه قانونی مراکز پژوهشی همچنان در کشور مشخص و روشن نیست و این جایگاه در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور تقلیل یافته است.

خاکپور مراکز پژوهشی شوراها را بازوان فکری و مشورتی شوراهای شهرها برای تصمیم‌گیری‌های کلان عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع مستلزم وقت‌گذاری بیشتری توسط اعضای شوراهای کلان‌شهرهاست.

وی ادامه داد: لازم است تا طرح تمام وقت بودن نمایندگان مردم در شورای اسلامی کلان‌شهرها اجرایی شود چراکه با همین وضعیت که در برخی کلان‌شهرها هر عضو شورا ۱۰۰ تا ۱۲۰ ساعت در ماه وقت می‌گذارد، هنوز نمایندگان مردم در برخی شهرها به جای شورای شهر بودن به عنوان شورای شهرداری عمل می‌کنند.

رئیس دوره‌ای نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با تأکید بر لزوم تخصصی بودن ساختار شوراهای کلان‌شهرها اذعان داشت: اگر شوراهای اسلامی شهرها تخصصی نباشند نمی‌توانند به خوبی عمل کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که شوراهای شهرها به عنوان نمایندگان مردم انتخاب می‌شوند باید دارای تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری باشند چراکه در غیر این صورت تصمیم‌گیری برای مدیریت شهر به کندی پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار