رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر : 5123
  • چاپ خبر : بلوچستان پاره‌ی جدایی‌ناپذیر میهن ایران است
رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان

بلوچستان پاره‌ی جدایی‌ناپذیر میهن ایران است

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: به منظور عدم تضییع حقوق مردم بلوچستان، بلواری در پیشانی شهر و محل ورود کلیه میهمانان و مقامات کشوری که در مسیر فرودگاه قرار گرفته، به نام بلوچستان مزین می شود تا همگان بدانند بلوچستان پاره‌ی جدایی‌ناپذیر میهن عزیزمان است.

به گزارش شورانیوز از زاهدان، رئیس شورای شهر زاهدان در خصوص مباحث مربوط به نام بلوچستان در پیامی به شهروندان این شهر گفت:  در طی ادوار شورای اسلامی شهر زاهدان، شورای دوره چهارم به خود می‌بالد که برای نخستین بار سعی و تلاش وافری داشته تا نام‌های اسطوره‌ها، هنرمندان و مفاخر استان را در نام‌گذاری‌ خیابان‌ها و معابر لحاظ کند. مشتاق‌احمد ریگی ادامه داد: طبق مصوبه ۲ سال پیش شورای اسلامی شهر زاهدان، به شورای محترم نام‌گذاری شهرستان زاهدان، مستقر در فرمانداری پیشنهاد شد که بلوار حدفاصل میدان دکتر حسابی تا مهرشهر به عنوان “بلوار بلوچستان” نام‌گذاری شود.
وی اضافه کرد: این پیشنهاد در همان زمان مورد موافقت شورای مذکور قرار نگرفت. علی‌ای‌حال با پایداری یکایک اعضای شورای شهر زاهدان بر سر این مورد تا ۲ سال این تصمیم اجرایی نگردید.
وی بیان کرد: شایان ذکر است که عده‌ای سودجو و تفرقه‌افکن بر خلاف منویات مقام معظم رهبری به جهت ایجاد اختلاف در جامعه بارها تابلوهای این بلوار را مخدوش نمودند. طی روزهای اخیر نام‌های زیادی برای جایگزینی پیشنهاد شد که دست آخر شورای اسلامی شهر زاهدان برابر قانون با انتخاب نام مرحوم آیت‌الله هاشمی یار دیرین امام راحل، انقلاب و مقام معظم رهبری سعی در فیصله مسائل رخ داده داشت.
رئیس شورای شهر زاهدان گفت: به جهت عدم تضییع حقوق مردم بلوچستان، پیشنهاد گردید، بلواری دیگر که اتفاقا در پیشانی شهر و محل ورود کلیه مهمانان و مقامات کشوری از فرودگاه قرار گرفته، به این نام مزین شود تا همگان بدانند بلوچستان پاره‌ی جدایی‌ناپذیر میهن عزیزمان است.
ریگی یادآور شد: بهسازی این بلوار ۴۰ متری که ۵ کیلومتر نیز طول دارد، با حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار به بهترین شکل در حال انجام است. علی‌ای‌حال در روز گذشته مباحثی پیرامون این موضوع مطرح گردید که نشان از دغدغه نخبگان نسبت به این نام داشت. بعضی از این مباحث که اتفاقا از سر دلسوزی نیز طرح می‌شد، اتهاماتی را متوجه این شورا کرد که چه بسا کمی عجولانه و بدون کنکاش چرایی موضوع بود.
وی ادامه داد: بعضی موارد نیز با اهداف انتخاباتی و به جهت تبلیغات زودهنگام انجام گرفت که از این عزیزان دعوت می‌کنم اگر روزی توفیق خدمت برای ایشان فراهم گردید، همین دغدغه‌ها را به یاد داشته و در جهت احقاق آن بیش از پیش بکوشند.
وی در پایان از تمامی علما، نخبگان، فرهنگیان، هنرمندان و دیگر اصناف ، دعوت کرد تا ضمن همراهی و همدلی، این شورا را در واپسین ماه‌های خدمت‌رسانی به شهر یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار