رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر : 5095
  • چاپ خبر : انتظارات شوراها و شهرداریها در لایحه بودجه سال آینده برآورده نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه سال آینده گفت: با یک نگاه کلی به لایحه می‌توان گفت: انتظارات شوراها و شهرداریها در لایحه بودجه سال آینده برآورده نشده است.

به گزارش شورانیوز از زنجان , آراض ضیایی با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: این لایحه در آخرین روزهای پائیز توسط رئیس جمهور محترم تقدیم مجلس گردید تا نمایندگان مردم برنامه مالی دولت برای سال ۹۶ را بررسی نمایند.

وی با بیان اینکه بودجه تنظیمی دولت بدون تردید می تواند تأثیر بسزایی بر عملکرد شهرداری ها داشته باشد اظهار داشت: اگر چه دولت ها در دو دهه اخیر نقش حمایتی خود را در تأمین هزینه های شهرداری ها کاهش داده اند اما همچنان جهت گیری ها ، سیاست ها و منابع تعریف شده در قانون بودجه سالانه کشوری می تواند نقش مؤثری در پیشبرد امور شهرداری ها ایفا کند.

رئیس شورای شهر زنجان تصریح کرد: با نگاهی گذارا به قانون بودجه در طی سه سال گذشته می توان دریافت که در دولت یازدهم تحول چشمگیری در بودجه نویس سالانه دولت برای شهرداری ها رقم نخورده است.

وی افزود: شهرداریها هرسال با کاهش کمکهای دولتی عملا در تامین مخارج اداره شهرها با مشکلات عمیق‌تری مواجه هستند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر و قابل توجه تعهد وزارت نفت در تأمین قیر رایگان برای آسفالت معابر شهری در سال ۹۵ گفت: تداوم این امر در سال آینده یکی از موارد تأثیر گذار در افزایش هزینه های شهرداری ها خواهد بود.

ضیایی افزود: در یک نگاه کلی به لایحه بودجه سال آینده می توان گفت که انتظارات شوراها و شهرداری ها از دولت آنهم در شرایط دشوار کنونی برآورده نشده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار