رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر : 5052
  • چاپ خبر : معضل مهم کرج خانه‌های قول‌نامه‌ای است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از معضلات اصلی و اساسی مدیریت شهری در مرکز استان البرز،‌ وجود خانه‌های قول‌نامه‌ای است.

به گزارش شورانیوز از کرج ، امیرحسام عباسی اظهار داشت: متاسفانه حادثه پلاسکو، شوک بزرگی به کشور و مردم وارد کرد و بسیاری از شهروندان و مسؤولان داغدار شهادت ماموران خدوم و شجاع آتش‌نشانی هستند.

وی افزود: در کنار تلخی‌های بسیار زیاد این فاجعه، ما باید از آن درس عبرت گرفته و با اجرای طرح‌های پیشگیرانه، اجازه ندهیم مشابه حادثه پلاسکو در کرج اتفاق بیافتد.

این عضو شورای شهر کرج در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه اقداماتی در حوزه تقویت و ایمن‌سازی بناهای ساختمانی در این شهرستان از سوی شورا و شهرداری صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه ما قوانین بسیار جدی، قاطع و سخت‌گیرانه در حوزه ساخت‌وساز‌ها و رعایت مسائل ایمنی در ساختمان‌ها داریم.

عباسی گفت: طی چند سال اخیر و با توجه ویژه مدیریت شهری در کرج، این قوانین به صورت سخت‌گیرانه در کرج اجرا شده که از جمله آنها می‌توان به ضوابط آتش‌نشانی در احداث ساختمان‌ها اشاره کرد که هیچگونه غفلتی در این زمینه انجام نمی‌شود و کوچک‌ترین مشکل، مانع از صدور مجوز و پایان کار بناها می‌گردد.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه یک بار در ابتدای ورود به شورا، یکی از شهروندان به شورا مراجعه و از من خواست تا از شهرداری بخواهم که مشکل وی را در حوزه ساخت‌وساز پیگیری کنم.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: زمانی که موضوع را پیگیری کردم، متوجه شدم که آتش‌نشانی به دلیل عدم رعایت ضوابط ایمنی از تایید این بنا خودداری کرده و با توجه به اینکه موضوع به امنیت شهروندان ارتباط داشت، بلافاصله شخصا به آن شهروند گفتم که تا رفع مشکلات، هیچ کاری نمی‌توانم برای او انجام دهم.

عباسی ادامه داد: خوشبختانه در کرج مقررات ملی ساختمان بسیار جدی در شهرداری‌ها پیگیری و اجرا می‌شود و این امر یکی از نقاط مثبت کارنامه مدیریت شهری است.از سوی دیگر کرج به دلیل ساخت‌وسازهای سال‌های گذشته در حال تغییر شکل بوده و اکثر ساختمان‌های بلند و به قولی بلندمرتبه‌سازی‌های انجام شده در این شهرستان، جدید است و قوانین مربوطه به طور کامل در آن اجرا شده و مشکل چندانی در این زمینه نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: مشکل اصلی ما در کرج خانه‌های قول‌نامه‌‌ای است، به صورتی که افراد برای آغاز ساخت‌وساز‌ به شهرداری مراجعه کرده و در طول احداث بنا به قوانین و ضوابط توجهی نداشته و در نهایت نیز به دنبال گرفتن پایان کار به شهرداری مراجعه نمی‌کنند.

عباسی گفت: معلوم است که این افراد از ابتدا به دنبال رعایت قوانین نبوده و برای پایان‌کار نیز اقدام نمی‌کنند و پس از تکمیل بناهای غیر ایمن، این واحدها را به صورت قول‌نامه‌ای به شهروندان می‌فروشند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای مقابله با این معضل در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، به عنوان نمونه پیش از این پرونده خانه‌ها و ساختمان‌های قول‌نامه‌ای به کمیسیون ماده صد نمی‌آمد، اما با تغییر در قوانین، این بناها نیز ملزم به طرح در کمیسیون بوده و برای آنها حکم تخریب صادر می‌شود.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: البته ما در اجرا ضعیف عمل کردیم و به این بخش انتقادهایی وارد است و باید در برخورد با ساختمان‌های غیر ایمن که مربوط به بخش‌های اجرایی شهرداری است، قاطعیت بیشتری داشته باشیم.

عباسی در پایان از شهروندان خواست تا در اجرای قوانین مربوط به ایمنی ساختمان‌ها، همراهی بیشتری با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه داشته باشند و بدانند که اولویت در این زمینه حفظ جان و امنیت آنها است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار