رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر : 5038
  • چاپ خبر : جشنواره عکس فیروزه،  معرف سیمای کلی شهر تبریز در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸

شهردار تبریز با بیان این‌که جشنواره عکس فیروزه، پس از شش دوره از برگزاری، به بلوغ رسیده است، گفت: هفتمین جشنواره عکس فیروزه، معرف سیمای کلی شهر تبریز در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، دکتر صادق نجفی در جمع مجریان و داوران جشنواره عکس فیروزه خاطرنشان کرد: خرسندیم که فیروزه، به یکی از جشنواره‌های صاحب‌نام فرهنگی در کشور تبدیل شده است، این امتیاز ارزشمند باید با پشتوانه تجربه شش دوره گذشته، دستاوردهای عمرانی و اجتماعی شهر تبریز را مطرح کند.
وی ادامه داد: توفیق جشنواره نشان موید این امر است که تاثیرگذاری حوزه فرهنگ، در گرو ممارست و پیگیری است.
وی با بیان این‌که تصاویر چند دهه پیش تبریز، امروز به عنوان اسناد مهم تاریخی مورد اقبال تاریخ‌دوستان است، افزود: گذشت دوره‌های تاریخی، قطعاً منزلت تصاویر ثبت شده را بیشتر نشان خواهد داد، از این رو تصاویری که با برگزاری جشنواره عکس فیروزه، از وضعیت فعلی شهر ثبت می‌شود، به عنوان میراث ارزشمند برای آیندگان ثبت خواهد شد.
وی با بیان این‌که مقایسه اجمالی سیمای امروز تبریز با تصاویر دهه‌های پیشین، چه از نظر روند شهرسازی و چه از حیث تاثیرگذاری عاطفی بر شهروندان، حایز اهمیت است، گفت: ایفای این نقش مهم فرهنگی، بر عهده عکاسانی است که با نگاهی منصفانه و فنی، چهره شهر را فراتر از نگاه‌های عادی و رایج، بررسی و تحلیل کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار