رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر : 4989
  • چاپ خبر : مطالعات مربوط به طراحی و بازنگری لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز

کمیته فنی شهرداری تبریز در جلسه اخیر خود، موضوع مطالعات مربوط به طراحی و بازنگری لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریزرا مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، به نقل از معاونت فنی وعمرانی، در این جلسه که با حضور اعضای کمیته فنی، نمایندگان سازمان پسماند شهرداری  تبریز و مشاور طرح مذکور در محل اتاق جلسات شهرداری تبریز برگزار شد، معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز، محمدحسین اسحقی به اهمیت بحث دفن زباله اشاره کرد وگفت: با اجرای پروژه های زیست محیطی نظیر احداث مراکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری و تصفیه خانه های شیرابه پسماندهای شهری، بخش عمده ای دغدغه ی آلودگی محیط زیست ناشی از دفع غیر اصولی زباله و تولید شیرابه زباله رفع خواهد شد.

وی افزود: در این راستا، اولین گام در زمینه تفکیک زباله از مبدا است که باید برای آن  فرهنگ سازی شود واگر اصل موضوع حل نشود، روز به روز بر حجم مراکز دفن زباله و نیز حجم زباله اضافه خواهد شد.

وی  همچنین توسعه و ایجاد زیرساخت های این حوزه را نیازمند هزینه دانست و اظهارداشت: باید هزینه ها و بحث ایمنی و زیست محیطی نیز در اجرای  این پروژه در نظر گرفته شود.

سپس مشاور طرح توضیحاتی در خصوص حجم مورد نیاز سالانه در مرکز دفن زباله، حجم زباله دفن شده در مدت ۴ سال درتبریز، روشهای دفع زباله های شهری، درصد زباله های سوزانده شده در کشورهای دنیا ، سیستم جمع آوری شیرابه، نحوه پوشش روزانه زباله و پوشش نهایی، فرآیندهای تصفیه متداول در تصفیه شیرابه، تجزیه زباله در مرکز دفن، روند تولید گاز در یک مرکز دفن زباله، برآورد مقدار شیرابه و گاز تولیدی در مرکز دفن، پیشنهادات آنالیز کمی و کیفی و تعیین الزامات در خصوص این طرح را ارائه نمود.

پس از استماع گزارش، اعضای کمیته  به بحث و ارائه نکته نظرات وپیشنهادات در رابطه با طرح مورد نظر پرداختند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار