رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر : 4946
  • چاپ خبر : کمک های دولتی به شهرداری زنجان در حد صفر بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: دولت در ۹ ماهه امسال کمک های اعطایی پیش بینی شده خود به شهرداری زنجان را پرداخت نکرده و مبلغی از این بابت به حساب شهرداری واریز نشده است.

به گزارش شورانیوز از زنجان ، آراض ضیایی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: قرار بود دولت طی امسال مبلغ ۸۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز کند که تاکنون محقق نشده است.
وی با انتقاد از کم رنگ شدن حمایت های مالی دولت نسبت به شهرداری ها، گفت: بدون حمایت های دولتی شهرداری ها در اجرای امور شهر با مشکل جدی مواجه خواهند شد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: دولت ها به آرامی نقش حمایتی خود در کمک به شهرداری ها را طی سال های متمادی کاهش داده اند و بررسی بودجه تخصیص یافته به مجموعه شهرداری های کشور در سه سال گذشته نشان از روند نزولی این موضوع دارد.
ضیایی به خشکسالی مالی شهرداری زنجان در چند سال اخیر به ویژه در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار داریم نماینده دولت در استان زنجان با هدف رفع مشکلات شهرداری، به این نهاد عمومی کمک های پیش بینی شده را انجام دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: پروژه سبزه میدان مصوبه شورای اسلامی شهر بوده و برای شهرداری لازم الاجرا است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و امور شورا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه از این نهاد عمومی حمایت کنند که لازمه این حمایت اعتقاد راسخ و شورا باوری نمایندگان است.
فخرالدین رستمی شورای شهر را سرمایه اجتماعی دانست و افزود: شورا به واقع مجلس محلی است، که با همکاری تمام نهادهای دولتی، غیر دولتی و مشارکت مردمی امکان فعالیت مطلوب در سطح شهر را خواهد داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان به ضرورت نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با وجود اضافه شدن ۱۲ شهرک جدید طی سه سال گذشته، نزدیک به ۵۰ اتوبوس در سال ۹۲ فرسوده اعلام شد و اکثر مناطق محروم شهر از کمبود اتوبوس رنج می برند.
رستمی بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری باید از اولویت های این نهاد عمومی باشد و حقوق کارگران باید به موقع پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر در این جلسه با رد لایحه تصویب اساس نامه ادغام بیش از ۱۳ سازمان زیر مجموعه شهرداری، این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار