رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
  • کد خبر : 4868
  • چاپ خبر : پیاده‌راه بوعلی دهه‌فجر افتتاح می‌شود

سخنگوی شورای شهر همدان روز گذشته در نشست با خبرنگاران از افتتاح پیاده‌راه بوعلی، تلاش برای ایجاد شهرک پزشکان و باقی ماندن دست‌فروشان در خیابان بوعلی سخن گفت و از تلاش برای تأمین اعتبار پل سردار شهید همدانی خبر داد.

به گزارش شورانیوز از همدان ، کامران گردان  با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و ادارات هستند، اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌های استان با امانتداری کمترین تنش و هیجان را بین مردم ایجاد کرده‌اند و اجازه دادند مدیریت شهری کارش را پیش ببرد.
وی با بیان اینکه بحث خاصی در خصوص شورای شهر و شهرداری با رسانه‌ها نداریم، به مطرح شدن طرح پیاده‌راه از سال ۸۵ از سوی شورای معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: به دلیل مسائل جانبی این طرح در سال‌های قبل انجام نشد و در سال‌جاری با تلاش شورای شهر و شهرداری منطقه یک با شجاعت، داریت و بررسی و در نظر گرفتن مسائل ترافیکی در دو فاز انجام شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان بیان کرد: اگر چه در اجرای هر طرحی نواقص و مشکلات وجود دارد اما فاز اول پیاده‌راه بوعلی به صورت امانی از سوی شهرداری منطقه یک با کاهش هزینه و استقبال شهروندان انجام شد که در ابتدای طرح نارضایتی‌هایی بود اما با آغاز اجرای طرح رضایتمندی کسبه را به دنبال داشت.
وی با تأکید بر اینکه خیابان بوعلی گذشته از محبوبیت و ارزش افزوده برخوردار بوده و اکنون نیز با اجرای این طرح این مهم ادامه دارد، افزود: با اجرای طرح پیاده‌راه جمعیت بیشتر وارد این خیابان شده و خرید بیشتر می‌شود که امیدواریم با تغییر بافت دیوارها و برخی مشاغل در پیاده‌راه رونق اقتصادی ایجاد شود و با اجرای طرح پیاده‌راه خیابان‌های اکباتان و شهدا نیز اینگونه شده و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.
افتتاح پیاده‌راه در ۲۲ بهمن
گردان با بیان اینکه اجرای ۱۰ درصد طرح پیاده‌راه بوعلی باقیمانده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد طرح در پیاده‌راه بوعلی انجام شده و با انجام ۱۰ درصد باقیمانده بهمن‌ماه این پروژه افتتاح می‌شود. به گفته گردان این پروژه برای شهرداری ۷ میلیارد تومان هزینه برداشته است.
وی با تأکید بر اینکه در زمان افتتاح پیاده‌راه خودروهای برقی هم در این مسیر تردد خواهند داشت و مردم دغدغه‌ای برای استفاده وسیله ندارند، ادامه داد: تردد آمبولانس و خودروهای اضطراری همچون خودروی پلیس در پیاده‌راه امکان‌پذیر است و اکنون نیز کامیون و جرثقیل روی سنگ‌ها تردد دارند و مشکلی برای زیرسازی و سنگ‌ها نیست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: المان‌های ماندگار، همیشگی و با زیبایی خاص با استفاده از مصالح خوب چند روز قبل از افتتاح پروژه در پیاده‌راه بوعلی نصب خواهد شد.
بودجه نه از سوی یونسکو بود نه از سوی دولت
وی به هزینه بالغ بر ۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح پیاده‌راه بوعلی اشاره کرد و یادآور شد: برخلاف شایعات تأمین این هزینه از محل یونسکو نیست بلکه از سوی شهرداری منطقه و ستاد بوده و از اعتبارات ملی نیز استفاده نشده است.
گردان با بیان اینکه پیمانکار آمادگی دارد طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی را از بهمن‌ماه اجرا کند، اظهار کرد: با اتمام پیاده‌راه بوعلی امیدواریم قبل از اسفندماه طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان نیز آغاز شود.وی در خصوص دست‌فروش‌ها نیز گفت: در تمام دنیا بحث دست‌فروشی وجود دارد اما با نظم خاص اجناس مخصوص منطقه توسط آنها ارائه می‌شود و ما نیز برای ساماندهی دست‌فروشان و نه حذف آنها ۹ جلسه داشتیم تا دستورالعمل جامعی تدوین کنیم که قابلیت اجرایی داشته باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه شهرداری اجراکننده طرح ساماندهی دست‌فروشان است، بیان کرد: با اجرای این طرح نباید تنشی برای شهرداری ایجاد شود و حق و حقوق ارتزاق‌کنندگان از این راه که اکثراً نیز جوان هستند ضایع شود. وی خواستار حفظ قداست و زیبایی میدان امام با ساماندهی دست‌فروشان شد و افزود: نباید با اجرای این طرح معضلی بر معضلات شهر افزوده شده و مشکلاتی برای اصناف در این منطقه ایجاد شود و به دنبال این هستیم حتی برای دست‌فروشان الگوی فروش دهیم که درخور منطقه باشد.
ساماندهی دست‌فروشان آغاز شده
گردان با اشاره به آغاز ساماندهی دست‌فروشان از ۳ شب پیش، تصریح کرد: البته هنوز اجرای این طرح کامل نشده و به دنبال ساماندهی دست‌فروشان در لاین کنار پیاده‌راه بوعلی در ساعات شب هستیم.
وی با بیان اینکه برای حذف دست‌فروشان در ایام روز و عدم ایجاد سد معبر ۳ روز بازار را پیشنهاد داد‌ه‌ایم، ادامه داد: در ساعات شب نیاز به ایجاد شور و نشاط در پیاده‌راه بوعلی است؛ زیرا اگر دست‌فروشان نباشند خیابان مرده است.رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به در نظر گرفتن خیابان دیگری را توسط شورای شهر و شهرداری برای دست‌فروشان تأکید کرد: ۸۰۰ نفر دست‌فروش داریم که با شناسایی، تهیه پیشینه و تشکیل پرونده آنها به دنبال آن هستیم به تعداد آنها افزوده نشود و حتی ممکن است دست‌فروشان مغازه‌دار جمع شوند که امیدواریم تعداد آنها کمتر شود.
وی خاطرنشان کرد: دست‌فروشانی که در ساعات روز و شب از پیاده‌راه بوعلی استفاده نکنند با توجه به اضافه شدن ۳ روز بازار دیگر امتیاز برای استفاده از روزبازارها برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
به دنبال ایجاد شهرک پزشکان هستیم
گردان در پاسخ به این سؤال که وضعیت پزشکان در منطقه خیابان بوعلی چگونه می‌شود، یادآور شد: برخی از پزشکان خود در حال انتقال به رینگ دوم هستند و اعلام کردیم شهرک پزشکان را با تمام قوا در اختیار پزشکان بگذاریم، اما بستگی به استقبال پزشکان دارد.وی با بیان اینکه همه بیماران نیاز به تردد با ماشین در پیاده‌راه بوعلی ندارند و رفتن آمبولانس هم آزاد است، ادامه داد: با توجه به اینکه خیابان بوعلی یک خیابان گردشگری، جای تعاملات اجتماعی و محل اتصال آرامگاه بوعلی به تپه هگمتانه است، اگر طرح خوب و فاخری درحال اجراست، نباید به خاطر وجود مشکلاتی اجرایی نشود که امیدواریم با هماهنگی پزشکان شهرک پزشکان ایجاد شود.
تردد ۸ مینی‌بوس برقی در خیابان بوعلی
وی با بیان اینکه مینی‌بوس‌های برقی پیاده‌راه بوعلی خریداری شده است، یادآور شد: تا ۸ دستگاه مینی‌بوس‌ برقی برای پیاده‌راه بوعلی پیش‌بینی شده و در بحث اصلی ساماندهی حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی اتوبوس‌های مفصلی، هیبریدی و خازنی و قطار ریل‌باس را مدنظر داریم که باید در این خصوص وضعیت شهرداری بهتر شود.
گردان با تأکید بر اینکه تا جایی که توانستیم برای پروژه‌های خود اعتبار گرفتیم، تصریح کرد: در اصلاح ترافیکی چهارراه مزدیقینه، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای پل سردار شهید همدانی نیز ۵۳ میلیارد تومان هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه پل سردار شهید همدانی به دلیل برخی مسائل نیمه‌تعطیل است، اظهار کرد: با توجه به زمان ۳۰ ماهه پروژه امیدواریم با تأمین منابع مالی اجرای آن انجام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ساماندهی سیلو، ادامه داد: این طرح جالب از هزینه‌کرد میلیاردی جلوگیری کرده و معتقدم تا ۲۰ سال آینده مشکلی در این منطقه نداریم.
بنا به گزارش فارس، وی در پایان با بیان اینکه با وجود انجام اقدامات شهری راجع به آسفالت معابر انتظارات مردم برآورده نشده؛ زیرا هنوز با مشکل نامناسبی آسفالت مواجه هستیم، گفت: امسال آسفالت‌ریزی در سطح شهر زیاد انجام شده اما به لحاظ شرایط جوی و زیرساخت‌های نامناسب قبل، موجب بروز چاله‌ شده که امیدواریم زودتر این مشکل رفع شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار