رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
  • کد خبر : 4849
  • چاپ خبر : هدف جشنواره مادران قصه‌گو توجه به سبک زندگی است
قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری مشهد:

هدف جشنواره مادران قصه‌گو توجه به سبک زندگی است

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره، توجه به سبک زندگی با محوریت خانواده است.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، جعفر رئیسیان زاده در نشست خبری با موضوع «مادران قصه گو» که امروز در محل شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما احساس کردیم که مادر نقش حساسی را در خانواده داردٍ، به همین دلیل برنامه‌هایی را در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و … تدارک دیده‌ایم و از این جهت به سراغ مادران خانواده‌ها رفتیم.
وی ادامه داد: پرورش و تربیت فرزندان باید براساس مبانی اخلاق اجتماعی انجام گیرد.
رئیسیان زاده خاطرنشان کرد: ما در این طرح به مادران مهارت قصه‌گویی را آموزش می‌دهیم تا بتوانند قصه‌گویان خوبی باشند و همچنین به آن‌ها مفاهیم اخلاقی و… را نیز می‌آموزیم.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد عنوان کرد: در برخی از خانواده‌ها جدایی مادر به دلیل مشغله‌های کاری باعث شده که از کودکان خود فاصله بگیرند و شکافی بین آن‌ها ایجاد شود. این جشنواره می‌تواند به حل این شکاف کمک شایانی کند و همچنین با این کار ترویج فرهنگ مطالعه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
وی افزود: پژوهش ثابت کرده است که کودکانی که در کودکی برای آن‌ها قصه می‌گفتند در آینده رغبت بیشتری به مطالعه دارند و مادر اگر قصه‌گویی خوبی باشد باید به سراغ کتاب‌ها و قصه‌های جدیدی برود و برای فرزندانش بگوید و این باعث می‌شود که مادر به کتابخانه روی آورد و از این جهت فرهنگ کتابخوانی بیشتر می‌شود.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تاکید کرد: امسال دومین سالی است که این جشنواره برگزار می‌شود و باید نقاط قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال  گذشته حدود پنج هزار مادر در این جشنواره شرکت کردند و امیدواریم که امسال این رقم به ۱۵ هزار نفر برسد و این تعداد می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.
رئیسیان زاده اظهار کرد: در واقع تغییراتی که امسال در این جشنواره ایجاد کرده‌ایم از جمله توجه ویژه به پیوست اجتماعی، که امسال سعی داشته‌ایم مهدکودک‌ها پایه کار ما باشند که در این زمینه ما مربیان مهدها را دعوت می‌کنیم و مهارت قصه‌گویی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تصریح کرد: در این طرح ۲۵۰ مهدکودک شرکت دارند ممکن است که این تعداد بیشتر شود و نگاه ما این است که بتوانیم پیوست اجتماعی را رواج دهیم.
وی عنوان کرد: برای این طرح کلاس‌هایمان را در مساجد و پایگاه‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم چرا که شاید مادرانی به دلیل مسافت‌های دور نتوانند در برخی از این کلاس‌ها  شرکت کنند و می‌توانند در مسجد و یا پایگاهی که در محل آنان قرار دارد، شرکت کنند.
رئیسیان زاده گفت: از طرفی قصه‌هایی را به عنوان نمونه در اختیار مادران قرار می‌دهیم و البته با شاخص‌هایی که به آن‎ها آموزش می‌دهیم می‌توانند قصه‌ها را برای کودکان خود بازگو کنند.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تاکید کرد: این برنامه را به پایتخت فرهنگی اسلام ۲۰۱۷ معرفی کردیم اما انتخاب نشد و براسا شاخص‌های که مورد نظر بود، بررسی نشد.
رئیسان‌زاده عنوان کرد: حدود ۱۰۰ قصه را از متون کهن و تاریخی و … استخراج کرده‌ایم و هدف ما از این پژوهش این است که ناظر بر این پژوهش باشیم.
کودکانمان تحت تاثیر قصه‌های بیگانه قرار گرفته‌اند
عذرا وکیلی پیشکسوت قصه‌گویی در رادیو در ادامه این نشست اظهار کرد: کودکان ما در دنیای امروز به وسیله رادیو ، تلویزیون و ماهواره تحت تاثیر قصه‌های بیگانه قرار گرفته و آن‌ها به کودکان ما رسوخ پیدا کرده‌اند.
وی تاکید کرد: ما نیازمند داشتن سپری هستیم که از میان فرهنگ واقعی و اصیل سرزمین ما شناخته شود و توسط قصه می‌توان این کار را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار