رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر : 4722
  • چاپ خبر : توسعه ناوگان اتوبوسرانی یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری ارومیه است

مدیر عامل سازمان اتوبو سرانی شهراری ارومیه گفت: حدود ۲۰درصد از حمل ونقل مسافر درون شهری ارومیه سهم ناوگان اتوبوسرانی است.

به گزارش شورانیوز از ارومیه؛ ناصر سعید آبادی با بیان اینکه با توجه به فعالیت تاکسی ها ،آژانسها و به ویژه افزایش مسافربرهای شخصی غیر مجاز وتردد شهروندان با خودروهای شخصی، حدودا ۲۰درصد از حمل ونقل مسافر درون شهری سهم ناوگان اتوبوسرانی است، بیان کرد: تلاش می کنیم با برنامه ریزی های مناسب وفرهنگ سازی لازم استفاده شهروندان از اتوبوس های شهری  در سفرهای درون شهری افزایش یابد.
وی  با بیان اینکه در برخی معابر شهر ارومیه به لحاظ خدمات دهی مناسب نیازمند توسعه ناوگان اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد:  ۳۲۹دستگاه اتوبوس اعم از اتوبوسهای بخش خصوصی وملکی در سطح شهر ارومیه وحومه ودر مسیرهای متفاوت فعالیت دارند که این تعداد اتوبوس درون شهری روزانه بطور میانگین بیش از ۱۷۰۰۰۰نفر مسافر را جابه جا می کنند.
سعید آبادی با اشاره به توسعه ناوگان  اتوبوس رانی شهر ارومیه،  گفت:  با توجه به اولویت  بودجه امسال به توسعه حمل ونقل عمومی مقرر شد تعداد ۵۰دستگاه اتوبوس جدید با استاندارد یورو۴وبالاتر وبا تکنولوژی بروز ومناسب خریداری وبه ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود.
وی با بیان اینکه خرید اتوبوسهای جدید  یکی ازدغدغه های اساسی شهردار ی ارومیه است، بیان کرد: تاکنون تفاهم های لازم وتنظیم اسناد مربوطه از سوی معاونت سرمایه گذاری انجام شده ودرمراحل آخرعقد قراردادهستیم که بزودی با شرکت سازنده اتوبوس ها قرارداد نهایی منعقد وچنانچه مشکلی پیش نیاید خواهیم توانست تاپایان سال اتوبوس های  جدید را تحویل بگیریم.
سعید آبادی اعتبار خرید اتوبوس های جدید را  بیش از ۳۰میلیارد تومان  عنوان کرد و گفت:  با ورود اتوبوسهای جدید  بر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه شاهد خدمات دهی هر چه بهتر به شهروندان خواهیم بود.
به گفته وی بالا بودن قیمت خرید اتوبوس جدید ونبود درآمد کافی در اتوبوسهای شهر ارومیه وعدم توانایی مالی بهره بردارن بخش خصوصی باعث گردیده که خود بهره بردارن قادر به نوسازی اتوبوس نباشند واز طرفی شهرداری هم با توجه به کاهش درآمدها چنین توانایی را برای تبدیل به احسن اتوبوسهای بخش خصوصی ندارد که در این وضعیت تا کمک وتسهیلات ویژه یارانه ای دولت شامل نوسازی اتوبوسها نباشد بی شک اجرای طرح نوسازی اتوبوسهای فرسوده با مشکل روبرو خواهد شد.
مدیر عامل سازمان اتوبو سرانی شهراری ارومیه ابراز امیدواری کرد که با تدابیر وتمهیدات لازم از سوی وزارت کشور برای این موضوع اتخاذ گردد تا شاهد تبدیل به احسن ونوسازی اتوبوسها ومینی بوسها ی فرسوده شهرمان باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار