رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر : 4670
  • چاپ خبر : بودجه سال آینده شهرداری متحول خواهد شد

شهردار کرمانشاه گفت : بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه از نظر مشارکت، متحول خواهد شد.

به گزارش شورانیوز از کرمانشاه، آرش رضایی در  جمع شهرداران استان کرمانشاه گفت: بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه از نظر مشارکت، متحول خواهد شد.
شهردار کرمانشاه بیان کرد: دیگر پارک و یا پروژه‌ای نخواهیم ساخت، مگر آنکه پول آن از دل خودش دربیاید و درآمدهای شهرداری را صرف نگه داشتن شهر خواهیم کرد.
وی بر لزوم پای کار آمدن خود مردم برای حفظ و نگهداری و حتی هزینه کردن برای شهر تاکید کرد و یادآور شد: البته فقط ۲۵ درصد از هدف ما این است که جنبه‌های مالی امور با مشارکت مردم باشد و ۷۵ درصد دیگر هدف ما ایجاد فرهنگ نگهداری شهر و احساس مسئولیت مردم نسبت به شهر است.
آرش رضایی خاطرنشان کرد: برای جذب مشارکت‌های مردم ابتدا باید این روند سخت، دست و پاگیر و فشل شهرداری را اصلاح کنیم و خود را چابک کنیم، همچنین باید اعتماد مردم را جلب کنیم و برخورد بهتری با آنها داشته باشیم.
وی گفت: آنقدر در شهرداری با مردم بد برخورد شده که حتی اگر کلاهشان در شهرداری بیفتد نمی‌آیند آن را بردارند و فقط زمانی که برای گرفتن پروانه و … مجبور باشند، به شهرداری مراجعه می‌کنند.
شهردار کرمانشاه افزود: اولویت اول باید اصلاح این روند باشد و بعد به سمت جذب سرمایه‌های مردم برویم. البته کار جذب مشارکت مردم در برخی نقاط شهر خصوصا در منطقه سراب قنبر آغاز شده است.
آرش رضایی از بسته شدن تقاطع دیزل‌آباد هم یاد کرد که اعتراض برخی را به دلیل پایین آمدن ارزش املاک منطقه در پی داشته و افزود: به این افراد اعلام کردیم که چون ساخت تقاطع غیرهمسطح در آن منطقه اولویت ما نیست، اگر خود آنها بخشی از پول ساخت تقاطع را بدهند، ما هم مابقی آن را پرداخت می‌کنیم که اکنون طراحی این تقاطع نیز در دست اقدام است.
وی گفت: با این کار نه تنها در بعد مالی مشارکت مردم را داریم، بلکه مردم  برای نگهداری تقاطعی که با پول خود آنها ساخته شده بیشتر تلاش می‌کنند.
به گفته شهردار کرمانشاه، با کارهایی از این دست باید ماهیچه اقتصاد مشارکتی را در شهرداری تقویت کرد، زیرا دیگر با روش‌های قدیمی تامین مالی نمی‌توان ادامه داد.
شهردار کرمانشاه  از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی مردم به شهرداری هم یاد و خاطرنشان کرد: وقتی مردم ۳۰۰ میلیارد به شهرداری بدهی دارند، نباید توقع اجرای همه امور خود را به دست شهرداری داشته باشند.
وی اظهار کرد: البته بخشی از انتظاری که از شهرداری در مردم ایجاد شده ناشی از اقدامات خود شهرداری است که با ورود نادرست خود بسیاری از راه‌های درآمدی را بسته و باید این روند اصلاح شود.
شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اضافه شدن حدود ۹۰ تبصره به بودجه سال آینده شهرداری اشاره کرد و افزود: در گذشته برای برخی از امور جاری، مزایده‌ها، گرفتن وام، فروش اوراق مشارکت و … باید به صورت لایحه از شورا اجازه می‌گرفتیم که این کار وقت زیادی از شهرداری می‌گرفت و حالا با اضافه شدن این تبصره‌ها دیگر هر بار نیازی به این کار نیست.
آرش رضایی در  ادامه با بیان اینکه همه شهرداری‌های کوچک استان باید در جریان برنامه‌ها و امور شهر کرمانشاه قرار گیرند، تصریح کرد: بسیاری از کارهایی که اکنون در کرمانشاه انجام می‌شود برای آینده سایر شهرها نیز باید اجرا شود و بهتر است از هم اکنون آمادگی آن وجود داشته باشد.

وی افزود: حتی شرایط برای اینکه برخی از طرح‌ها در شهرهای کوچک زودتر اجرا شود فراهم است، زیرا در برخی موارد شرایط آسانتری نسبت به شهرداری بزرگ کرمانشاه دارند و حتی گاهی از بودجه‌های دولتی هم بهره‌مند هستند.
شهردار کرمانشاه گفت: اصلاح پروژه قطار شهری کرمانشاه بزرگترین خدمت این دولت به شهر و حتی استان کرمانشاه بود.
مهندس آرش رضایی اظهار کرد: این پروژه اکنون صاحب تونل دسترسی شده و به زودی اجرای تونل اصلی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی از محدودیت مالی که این پروژه با آن مواجه است یاد کرد و افزود: همین روند باعث شده سرعت پروژه قطار شهری آنطور که حقش است، نباشد.

شهردار کرمانشاه از در نظر گرفتن راه‌هایی برای تامین اعتبار این پروژه خبر داد و تاکید کرد: قرارداد ۳۵۰ میلیارد تومانی با بانک شهر برای پوشش مالی پروژه بسته‌ایم.

به گفته این مسئول، حدود ۷۰ درصد قرارداد پیمانکار این پروژه تهاتری است و از طریق املاک تامین می‌شود و ۳۰ درصد آن نقدی است.

آرش رضایی معتقد است، پروزه قطارشهری اولین پروژه‌ای بود که قراردادهای مختلف از این تیپ را وارد شهر کرمانشاه کرد و در گذشته چنین قراردادهایی نداشتیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه اکنون در مسیر صحیح اجرا قرار دارد و کرمانشاه به چنین سیستم انبوه‌بری به شدت نیاز داشت.

وی از سرمایه‌گذاری بزرگ ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه قطار شهری هم یاد کرد و ادامه داد: این پروژه ابتدا قرار بود به صورت “منوریل” اجرا شود که اصلاح آن بزرگترین خدمت این دولت به شهر و حتی استان کرمانشاه بود که باعث شده این سرمایه‌گذاری بزرگ به مسیر اشتباه نرود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار