رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر : 4640
  • چاپ خبر : شورای عالی شهرسازی نظر شهرداری ها را در ساماندهی مناطق شهری اعمال نمی کند

شهردار ارومیه گفت: شورای عالی شهرسازی نظر شهرداری ها را در ساماندهی مناطق شهری اعمال نمی کند.

به گزارش شورانیوز از ارومیه ، محمد حضرت پور ، با اشاره الحاق مناطق محروم حاشیه شهر به محدوده ی شهری گفت:۱٫۵۵سال پیش بنا به تصمیم شهرداری ارومیه،شورای اسلامی شهر و شورای برنامه ریزی در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی مقرر شد بخشی از مناطقی که در خارج از محدوده شهری واقع شده بودند به محدوده ی شهری الحاق شوند که این مناطق در طرح جامع نبودند.

وی گفت:در زمینهای امیریه، عرفان، تاناکورا وغیره ساخت و سازهای  غیر مجار  به صورت گسترده از سالها پیش اتفاق افتاده است و بخش اعظمی از شهروندان ارومیه در آنجا زندگی می کنند و بنابراین نیاز است که این مناطق به داخل محدوده شهری شوند ولی متاسفانه با عدم موافقت شورای عالی شهرسازی استان مواجه شد.

شهردار ارومیه افزود:این طرح به تصویب رسید و به شورای عالی شهرسازی رفت که متاسفانه در این شورا رد شد.

 حضرت پور گفت:شهرداری و شورای شهر ارومیه ۳۰۰ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری را برای رفع این مشکل از محدوده شهری خارج کرده و این زمینها را به داخل محدوده اضافه نمودیم.

وی تاکید کرد:من از شورای عالی شهرسازی انتقاد دارم چون  این شورا نظر شهرداری ها را در ساماندهی مناطق شهری اعمال نمی کند و هماهنگی لازم در این زمینه وجود ندارد.

محمد حضرت پور به سخنرانی دیشب خود در مسجد حر اشاره کرد و گفت: موضوع مورد اشاره بنده در سخنرانی دیشب در مسجد حر مربوط به طرح سوال نمایندگان محترم ارومیه (قاضی پور وحضرت پور) درباره زمین های حاشیه ای شهرها است که تصویر آن درسایت و کانال شهرداری ارومیه موجود است.

شهردار ارومیه گفت:مردم  آذربایجان پیگیر طرح استیضاح نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی هستندو ما به هیچ وجه از این مطالبه کوتاه نمی آییم و از نمایندگان مجلس می خواهیم به جد پیگیر این حق مسلم مردم آذربایجان باشد و داد خواهی کنند و در مقابل سازشکاران این حق مسلم بایستند.
حضرت پور در واکنش به سخنان نادر قاضی پور، نماینده ارومیه عنوان کرد: از اقای قاضی پور می خواهم طرح سوال در مورد زمینهای حاشیه ای شهر را پیگیری کند و امضای خود را فراموش نکند.

حضرت پور افزود: عمده سکونتگاههای غیررسمی به داخل محدوده شهری اضافه شده اند و مابقی نیز در صورت تصویب در شورای عالی شهرسازی از خدمات لازم بهره مند می شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار