رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر : 4637
  • چاپ خبر : تمهیدات ویژه برای توسعه حمل و نقل پاک در مشهد

شورای شهر مشهد تمهیدات و تسهیلات ویژه ای برای توسعه حمل و نقل پاک در این کلانشهر را مصوب کرد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه شهرداری در خصوص ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و گسترش حمل و نقل پاک بررسی و به تصویب رسید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: طبق این مصوبه شهرداری می تواند به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، جایگزینی موتورسیکلت برقی و واگذاری دوچرخه نسبت به اعطای تسهیلات از محل خط اعتباری خود نزد بانکها به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.
محمد سهیلی، این طرح را پنج ساله عنوان و بیان کرد:‌ طرح مزبور از تاریخ ابلاغ مصوبه به مدت ۲ سال آزمایشی اجرا خواهد شد.
وی گفت: حداقل سن ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی برای بهره مندی از تسهیلات این مصوبه ۱۰ سال است و میزان تسهیلات دریافتی نیز توسط شهرداری با لحاظ اولویت در نوسازی ناوگان تعیین شده است.
سهیلی خاطرنشان کرد: شهرداری برای تشویق متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شامل تاکسی، ون، مینی بوس، وانت و کامیونت به جایگزینی و استفاده از ناوگان حمل و نقل پاک برقی و ترکیب برقی و منبعی را به مدت پنج سال از پرداخت هزینه های مربوط به صدور مجوزهای اشتغال، فعالیت، تردد و عوارض سالیانه ناوگان حمل و نقل عمومی معاف می کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت ۴۰۰ هزار موتور در حوزه حمل و نقل بار در سطح شهر افزود: تسهیلات مرتبط با تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی به متقاضیانی تعلق می گیرد که مجوزهای قانونی لازم را از مراجع ذی صلاح گرفته باشند.
سهیلی بیان کرد: همچنین شهرداری در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و به منظور تشویق شهروندان فعال در این عرصه باید نسبت به تقدیر از فعالان این عرصه از محل اعتبارات فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.
در پایان این لایحه با ۱۶ رای از ۱۷ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار