رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
  • کد خبر : 4616
  • چاپ خبر : ۸ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند
با سوال از شهردار رشت رقم خورد

۸ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند

از مجموع ۱۵رای اخذ شده، ۸عضو از پاسخ های شهردار قانع نشدند و ۶عضو رای به اقناع داده و یک رای سفید نیز اخذ گردید.

به گزارش شورا نیوز از رشت، در جلسه این هفته شورای شهر رشت که به موضوع سوال از شهردار رشت اختصاص داشت ضمن بررسی عملکرد سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در پایان رای گیری انجام شد که ۸عضو شورای شهر رشت از توضیحات شهردار قانع نشدند .

در این جلسه پر حاشیه موافقان و مخالفان سوال و استیضاح شهردار به سخنرانی پرداختند که

فرهاد شوقی، در مقام مخالف سخن گفت و با اشاره به پاسخ های مکتوب شهردار گفت: صورتجلسه شهردار با سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد برای پرداخت بیمه معوق پرسنل، شهرداری بنا دارد ساختمان ۲۴واحده ای را تهاتر نماید. در حالی که همین ساختمان برای خرید تیم سپید رود درنظر گرفته شده است.

عضو هیات رئیسه شورا خطاب به شهردار افزود: مگر یک ملک برای چند تهاتر تعرفه می شود؟!

وی همچنین به صحبت های استاندار و تذکر وی در مورد پرداخت پاداش میلیونی به مدیران و تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان تصریح کرد: شهردار در پاسخ سخنان استاندار اظهار می دارد که استانداری تاکنون کمکی به ما نکرده است، در حالی که استانداری تنها ۷میلیارد تومان به جهت اجرای پروژه روان آبهای سطحی به شهرداری پرداخت کرده است.

رضا رسولی در موافقت با ادامه حضور شهردار سخنانی بیان داشت و افزود: البته این موافقت به معنی موافق بودن در تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه پرسنل و یا نواقص موجود در اجرای پروژه ها نیست.

عضو شورا افزود: پاسخ های عدد و ارقامی شهردار قابل پیگیری است اما تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: هر چند در برخی شاخصه ها نشان دهنده بهبود هستیم، اما برخی افت و خیزها غیر قابل چشم پوشی است.

وی در مورد وضعیت اجرای آسفالت هم گفت: مشکلات عدم کیفیت آسفالت معابر، ریشه ای است. کیفیت  اجرای اسفالت غیر از انجام لکه گیری است. اسفالت معابر ما بجز محور ضیابری که اصولی انجام شده، دارای خستگی آسفالت است. ما نیاز داریم معبر به معبر زیرساختی مشکل آسفالت را رفع نماییم. و برای این کار می توان اکنون که بخاطر اجرای پروژه روان آبهای سطحی، معابر کنده شده است، برخی معابر را بصورت پایلوت مورد مطالعه زیر ساختی قرار داد و بسته به نوع خاک، سطح زمین و … برای هر معبر آسفالت مختص همان معبر را اجرا نمود.

 رسولی همچنین گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شرکتی هم قابل توجیه نیست باید نظارت درستی به عمکرد پیمانکاران طرف قرار داد داشت هر شرکت باید توان پرداخت ۲ماه حقوق را داشته باشد حتی اگر شهرداری تاخیر در پرداخت داشته باشد. باید نظارت درستی بر عملکرد این شرکتها در پرداخت حقوق داشته باشیم.

مجید رجبی در مقام مخالف گفت: از یک سال پیش همین سئوالات مطرح بوده و هنوز هم همین مشکلات وجود دارد اسناد مکاتبات و تذکرات به شهردار وجود دارد.

عضو شورا افزود: شهردار برنامه محور نیست، بجای ترمیم آسفالت، محورهای پیاده خارج از محدوده شهری را سنگفرش می کند، بجای پرداخت حقوق،  کارهای تبلیغاتی می کند و به جای ترمیم آسفالت، پروزه های جدید تعرفه می کند.

وی افزود: شهردار همواره مخالف برنامه های شورا عمل می کند، نه با ادارات دیگر تعامل دارد و نه به انجام وظایف اصلی می پردازد در عوض تمامی کارهایش تبلیغاتی است.

رجبی تصریح کرد: در نشست های خارج از شورا، هم که سال گذشته برگزار شده بود، باز بنده مخالف عملکرد شهردار بوده ام و اینگونه نیست که مثل برخی اعضا ان زمان موافق بودند و حالا تایید می کنند که در انتخابشان اشتباه کرده اند!

عضو شور تصریح کرد: وقتی ثابت قدم در جایگاه شهردار قرار گرفته است، وظیفه دارد به وظایف ذاتی خود عمل کند، تاخیر در پرداخت بیمه و حقوق پرسنل، عدم ترمیم اسفالت کمترین وظیفه شهردار است که ایشان به ان نمی پردازد. همچنان که من عضو شورا هم در جایگاه شورا وظیفه دارم بر عملکرد شهردار و وضعیت درامد و هزینه شهرداری نظارت درستی داشته باشم.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در جلب رضایت مردم ، تاکید کرد: وقتی کارگری ۸۰۰هزار تومان حقوق می گیرد و سه ماه معوقه دارد، مسلم است که هیچ رضایتی از پروژه های عمرانی نداشته باشد وقتی حقوق کارگران پرداخت نمی شود چه لزومی دارد پیاده روهای آن سوی سیاه اسطلخ که خارج محدوده شهری است؛ سنگفرش شود.

شهردار رشت توضیحاتی در مورد پرسشهای مجدد اعضای شورا ارایه داد  و گفت: موضوع پرداخت حقوق مقایسه شده است و ما هم تلاش کرده ایم نظارت بیشتری بر عملکرد شرکتهای پیمانکار داشته باشیم.

وی افزود: در بحث دریافت مطالبات دولتی در پرداختی های سازمان اتوبوسرانی حرکتی تاکنون صورت نگرفته است و باید عملی پیگیر این مطالبه بود و نه شعاری.

ثابت قدم در مورد کیفیت آسفالت هم گفت: با امار ارایه شده بهتر از این و عددی تر  از این نمی توان توضیح داد و در بحث کمی هم توضیح دادم که باید در اجرا در بدنه کارگری، ماشین الات و … به نقطه مطلوب برسیم. نیروی حرفه ای در این حوزه نداریم. همین معضل نیروی کیفی و ماشین آلات را  حوزه رفت و روب هم داریم و طی دو سال اخیر تلاش شد در این حوزه به کیفیت هم بپردازیم.

وی در مورد بحث بیمه هم گفت: موضوع لایحه خرید سفید رود خیلی وقت است مطرح شده ولی چون پاسخی از سمت شورا نیامد، به موازات این ملک و املاک دیگر برای تهاتر کسورات بیمه درنظر گرفته شد.  الزاما همین ملک  ۲۴واحدی قرار نیست با سازمان تامین اجتماعی تهاتر گردد.

در پایان توضیحات شهردار رای گیری صورت گرفت و از مجموع ۱۵رای اخذ شده، ۸عضو از پاسخ های شهردار قانع نشدند و ۶عضو رای به اقناع داده و یک رای سفید نیز اخذ گردید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار