رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر : 4567
  • چاپ خبر : اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید اولین اولویت شهرداری باشد/ تکمیل خط یک مترو نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه

یک عضو شورای شهر تبریز معتقد است اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید اولین اولویت شهرداری در بودجه سال ۹۶ باشد.

به گزارش شورانیوز از تبریز به نقل ازایسنا ، علی نوای باغبان ، گفت: بودجه‌ی تعیین شده برای شهرداری در سال آتی افزایش محسوسی نخواهد داشت و معادل با میزان بودجه‌ی اختصاص داده شده در سال جاری است.

وی با بیان اینکه اولویت اول در صرف بودجه‌ی شهرداری در سال آتی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: اتمام خط یک متروی تبریز  نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون ششم، تمامی این هزینه‌ها را باید شهرداری تأمین کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تا قبل از تصویب این مصوبه، نیمی از هزینه‌ را دولت متحمل می‌شد، پس از این، تامین تمامی هزینه‌ها برعهده‌ی شهرداری خواهد بود که این میزان، مبلغ هنگفتی به شمار می‌آید که شهرداری باید به تنهایی بار آن را به دوش بکشد.

باغبان عنوان کرد: اولویت دوم نیز در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت واحد است و وضعیت کنونی حاکم در این بخش قابل قبول نبوده و  نیاز به تامین و تجهیز بیشتر در این بخش احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: تبریز ۲۰۱۸ نیز سومین رتبه را در اولیت‌بندی و تخصیص بودجه‌ی شهرداری در سال آتی دارد و مبلمان شهری، فضای سبز، آسفالت و لکه‌گیری نمونه‌ای از اقداماتی هستند که مقدمه‌ی ورود شهرداری به این پروزه‌ی عظیم را فراهم می‌کنند.

وی متذکر شد: پرداخت دیون و بدهی‌ به اشخاص حقیقی و حقوقی نیز از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند.

باغبان خاظرنشان کرد: عدم افزایش عوارض شهرداری در مراجعات مردم نیز از مواردی است که در سال آتی نسبت به آن عمل خواهد شد.

وی افزود: پیگیری مطالبات از دولت چه در زمینه‌ی تبریز ۲۰۱۸ و چه در سایر زمینه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و پرداختن به مسائل فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از حوزه‌های است که شهرداری در سال آتی، قصد ورود به آن را دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد ۹ ماهه‌ی شهرداری قابل قبول است، گفت: تحقق ۹ ماهه‌ی برنامه‌‎های شهرداری در سال جاری، ۶۸ درصد و رضایت‌بخش است و امید است در سال آتی نیز شاهد روندی با همین سیر صعودی باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار