رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
  • کد خبر : 4351
  • چاپ خبر : سامانه یکپارچه شهرسازی در کوتاه ترین زمان در همه مناطق همدان راه اندازی شود

شهردار همدان تأکید کرد که سامانه یکپارچه شهرسازی باید در کوتاه ترین زمان در همه مناطق شهرداری همدان راه اندازی شود.

به گزارش شورانیوز از همدان، جلسه خدمات پرداخت غیرحضوری و سامانه یکپارچه شهرسازی با ریاست سید مصطفی رسولی شهردار همدان و با حضور معاونان برنامه‌ریزی و توسعه، شهرسازی و معماری، مدیران مناطق یک، سه و چهار و مدیرعامل سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات، سرپرست اداره درآمد شهرداری، مسؤولان درآمد، نوسازی و شهرسازی مناطق چهارگانه و کارشناسان سازمان آمار فن‌آوری اطلاعات شهرداری در سالن جلسات شهرداری همدان برگزار شد.
سیدمصطفی رسولی شهردار همدان در این جلسه با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی سامانه یکپارچه شهرسازی در شهرداری همدان و قدردانی از زحمات مجموعه سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات شهرداری، بر لزوم همکاری معاونان، مدیران و کارشناسان مجموعه شهرداری به منظور پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه یکپارچه تأکید و اعلام کرد: سامانه یکپارچه شهرسازی در کوتاه‌ترین زمان باید در همه مناطق راه‌اندازی شود و روند پیاده‌سازی این سامانه در مناطق و مجموعه شهرداری شخصاً توسط خود من پیگیری می‌شود.
شهردار همدان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع روند پیاده‌سازی در مناطق چهارگانه شد و از مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری درخواست کرد که گزارش روند پیاده‌سازی را به وی منعکس کند.
مدیرعامل سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات شهرداری هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در خصوص پروژه پرداخت غیر حضوری گفت: شهروندان همدانی می‌توانند خدمات پرداخت عوارض نوسازی ملک خود را بدون حضور در شهرداری و با استفاده از پنج روش پرداخت کنند.
مهدی مجیدی افزود: پرداخت از طریق درگاه خدمات الکترونیک شهرداری همدان به نشانی www.hamedan.ir، از طریق باجه‌های وی‌آی‌پی مستقر در مناطق (Cash Less)، ازطریق دستگاه خودپرداز، از طریق پایانه‌های پوز و پرداخت از طریق پرداخت قبوض بانک‌ها پنج روش پرداخت غیر حضوری است که شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.
مجیدی افزود: پروژه پرداخت غیر حضوری عوارض شهرداری، یکی از چندین پروژه در دست اقدام مجموعه سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات در یکسال گذشته بوده که هم اکنون و با تلاش کارشناسان این سازمان به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات و در راستای تکریم ارباب رجوع و حذف مراجعات حضوری برای ساکنان منطقه یک شهرداری و در آینده‌ای نزدیک و بعد از نهایی کردن اقدامات در سایر مناطق شهرداری همدان قابل بهره‌برداری خواهد بود.
وی گفت: مجموعه سازمان آمار و فناوری اطلاعات بعد از تلاش‌های بی‌وقفه و استفاده از همکاری‌های سایر مجموعه‌های شهرداری موفق شد سامانه یکپارچه شهرسازی را بعد از پیگیری‌ها و کار کارشناسی فراوان، از ابتدای آذرماه در منطقه یک شهرداری همدان راه‌اندازی کند که این مرهون تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مرتبط و حمایت و همکاری‌های مدیر، معاون و مجموعه مسؤولان و کارکنان منطقه یک شهرداری بوده است.
مجیدی اظهار کرد: در روز‌های ابتدایی استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی در منطقه یک شهرداری و تغییر برخی روال‌های معمول شهرداری به سبب تطبیق فرآیندها با سامانه جدید برخی از همشهریان و مراجعه کنندگان این منطقه دچار معطلی شدند که صبر و شکیبایی آنها جای قدردانی دارد.
حامد جلیلوند معاون منطقه یک شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی در منطقه یک، اتفاق خوبی بود، با اشاره به سختی‌های ابتدایی زمان استقرار سامانه یکپارچه، گفت: با زحمات همکاران در سازمان فن‌آوری سامانه یکپارچه شهرسازی بومی شده است.
محمدپور مسؤول نوسازی منطقه یک شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه قسمت بیشتر فرآیند‌های شهرداری در واحد نوسازی اتفاق می‌افتد، در خصوص اقدامات مجموعه منطقه یک، چالش‌ها و نحوه تعامل با مراجعان، کارشناسان و نمایندگان سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات مستقر در منطقه به ایراد سخن پرداخت.
وی همچنین به منظور همکاری با سایر مناطق برای راه‌اندازی سامانه اعلام آمادگی کرد.
در ادامه مختاری معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری همدان و راهبر ارشد سامانه یکپارچه هم گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه یک شهرداری ارائه داد و از همکاری‌های مجموعه منطقه یک شهرداری قدردانی کرد.
همچنین وی با اتصال به سامانه اینترنتی یکپارچه در منطقه یک شهرداری همدان، روند پیگیری پرونده‌ها در منطقه، امکانات و دسترسی‌هایی که سامانه یکپارچه برای مدیران و استفاده‌کنندگان از سامانه فراهم می‌کند را برای حاضران در جلسه توضیح داد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری همدان و رئیس شورای راهبردی سامانه یکپارچه هم با اشاره به ایجاد تحول در سازمان‌ها اجرای سامانه یکپارچه را بدون حمایت مدیران وهمکاری کارشناسان دشوار دانست.
سید حسین معصوم زاده افزود: سرعت، دقت، رضایتمندی و کیفیت در کار از مطالبات سامانه یکپارچه شهرسازی شهرداری است که این امر با فعالیت بیشتر کارشناسان و دست‌اندرکاران در زمان اجرا محقق خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف ما در مجموعه شهرداری خدمت به مردم است، با تقدیر از مجموعه سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد: استفاده از این سامانه جزء اهداف شهرداری برای خدمت به شهروندان است و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه باید انجام شود.
مجید یوسفی‌نوید در ادامه با بیان آمادگی برای همکاری با سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات شهرداری به منظور پیاده‌سازی سامانه در معاونت شهرسازی و معماری، گفت: همه موظف به همکاری شبانه روزی در این طرح هستند و با کارکنانی که در این خصوص کوتاهی کنند برخورد می‌شود.
مجید شاکری سرپرست اداره درآمد شهرداری همدان هم ضمن تشکر از زحمات مجموعه سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات شهرداری با بیان اینکه اطلاعات صحیح لازمه پیاده‌سازی سامانه یکپارچه است بر لزوم داشتن برنامه‌ریزی در این درخصوص تأکید کرد.
در ادامه این جلسه گروسی از کارشناسان و مدیر پروژه پرداخت غیر حضوری سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری همدان، با ارائه گزارشی از اقدامات و نحوه انجام خدمت یک نمونه قبض عوارض را پرداخت کرد و مراحل ثبت و پیگیری را برای حاضران نمایش داد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار